37. Sesja Rady Miejskiej: Taryfy, inwestycje i kontrola

 

25 listopada odbyła się 37. sesja Rady Miejskiej. W porządku obrad znalazło się podjęcie uchwał w sprawach, które wcześniej były omawiane na posiedzeniach komisji, a także w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Ponadto informacje na temat stanu realizacji gminnych inwestycji, wykonania uchwał i wniosków z 2013 roku, kontroli wydatkowania środków na Ochotnicze Straże Pożarne oraz sprawy różne i organizacyjne.

Radni podjęli uchwały w sprawach: uchwalenia programu gospodarowania zasobem mieszkaniowym Gminy Ozimek na lata 2013-2018; przyjęcia programu współpracy Gminy Ozimek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2014; ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w prowadzonych przez Gminę Ozimek publicznych przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych; zmieniającą uchwalę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych oraz w sprawie określenia wzorów formularzy i deklaracji podatkowych. Po wysłuchaniu wyjaśnień prezesa PGKiM Jana Fujaka, szesnastoma głosami „przeciw” przy czterech „wstrzymujących się”, radni nie zaakceptowali proponowanych taryf za wodę i odprowadzanie ścieków. Przewodniczący Komisji Gospodarczej Jan Grabowski przedstawił stanowisko na temat zrealizowanych inwestycji i wykorzystania pozyskanych środków unijnych, zawierające pozytywną ocenę działań burmistrza i jego służb w tym zakresie. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Jan Wierny zaprezentował protokół z kontroli dotyczącej wydatkowania środków budżetowych przeznaczonych na Ochotnicze Straże Pożarne w latach 2010, 2011, 2012 i półrocze 2013 r. W ostatnich latach notujemy systematyczny wzrost środków przekazywanych przez Gminę na rzecz OSP. Są one wydatkowane zgodnie z przeznaczeniem. Zarówno stanowisko Komisji Gospodarczej, jak też protokół Komisji Rewizyjnej zostały przyjęte przez radnych w głosowaniach.    

Sesja_RM_1_int
Sesja_RM_1_int
Galeria
 do góry