19 kwietnia br. w Urzędzie Gminy i Miasta w Ozimku zorganizowano spotkanie informacyjno-szkoleniowe dla sołtysów z naszej gminy. Poruszono m.in. kwestie związane z wynajmem mienia gminnego, funduszem sołeckim oraz promocją sołectw.
Na wstępie burmistrz Jan Labus przywitał wszystkich obecnych oddając głos Zbigniewowi Kowalczykowi kierownikowi Referatu Zarządzania Mieniem Gminnym, który przedstawił nowe zasady wynajmu mienia gminnego. Zastępca Burmistrza Jarosław Wita dodał, że nowy regulamin określający zasady i tryb korzystania ze świetlic wiejskich na terenie Gminy Ozimek będzie kluczowym dokumentem usprawniającym liczne kwestie pod kątem prawnym i finansowym.
Następnie Barbara Durkalec Sekretarz Gminy oraz Iwona Wiercińska Inspektor ds. środków pomocowych i obsługi jednostek pomocowych gminy, odpowiedzialna za realizację funduszu sołeckiego zwróciły się do sołtysów z prośbą, aby dobrze planować zadania związane z funduszem. Poruszono także kwestię umów cywilnoprawnych oraz wskazano pracowników w UGiM odpowiedzialnych m.in. za inwestycje budowlane oraz zarządzanie terenami zielonymi, do których należy się zwrócić w przypadku wątpliwości.
Na zakończenie Marcin Widera Inspektor ds. promocji gminy i polityki informacyjnej poprosił o przekazywanie informacji oraz zdjęć z imprez i przedsięwzięć odbywających się w sołectwach, zaznaczając ważność promocji miejscowości w naszej gminie.
Po spotkanie pani Wiercińska odpowiadała na indywidualne pytania.