INFORMACJA NA TEMAT PROGRAMU DOBRY START 300+
INFORMACJA NA TEMAT PROGRAMU „DOBRY START” 300+
1 czerwca 2018 roku Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki podpisał Rozporządzenie w sprawie warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”. Świadczenie dobry start w wysokości 300 zł przysługuje raz w roku w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia przez dziecko lub osobę uczącą się 20 roku życia, a w przypadku osób legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności, do 24 roku życia.
Postępowania w sprawie świadczenia „dobry start” w gminie Ozimek prowadzone będą w Ośrodku Integracji i Pomocy Społecznej ,a ustalenie prawa do świadczenia oraz jego wypłata następować będą na wniosek osoby uprawnionej.
Wniosek zwierać będzie:
- Nazwę i adres organu właściwego
- Dane dotyczące wnioskodawcy i dzieci, na które przyznane zostanie świadczenie
- Oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły
- Oświadczenie o legitymowaniu się przez dziecko orzeczeniem o niepełnosprawności
- Klauzulę o treści „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”
- Inne dokumenty niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia „dobry start”.
Wnioski i załączniki mogą być składane drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego utworzonego przez ministra właściwego ds. rodziny, banków oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych świadczących usługi składania drogą elektroniczną wniosków na 500+ w terminie od 1 lipca do 30 listopada danego roku.
Wnioski w wersji papierowej należy składać w Ośrodku Integracji i Pomocy Społecznej w terminie od 1 sierpnia do 30 listopada danego roku.
Wnioski złożone po upływie ww terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
Bliższych informacji w sprawie programu „dobry start” udzielają pracownicy Ośrodka Integracji i Pomocy Społecznej w Ozimku w pokojach nr 4,5,6 oraz pod numerami telefonów: 77 4622874, 77 4622876, 77 4622877.