Wiadomości z Ozimka i okolic

20 maja uczniowie klas 1a i 3apojechali na wycieczkę do Opola. Przewodnikiem na naszej wycieczce była Pani Alina Kowarz- mama Łukasza, która w ciekawy sposób przybliżyła nam historię miasta- zarówno tą odległą, jak i tą współczesną. Naszą wizytę rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku Górnego, jednej z najnowszych atrakcji miasta. Choć zachowała się tylko wieża zamku, to jednak bardzo ciekawie było się przenieść w czasie i poznać średniowieczną historię miasta. Następnie z panią Aliną udaliśmy się na Wzgórze Uniwersyteckie, gdzie obejrzeliśmy kaplicę i studnię św. Wojciecha oraz kilka ciekawych rzeźb.Jedną z nich byłapostać dziewczyny - Śląskiego Kopciuszka.Kim była ta piękna pani i dlaczego nazywana jest Kopciuszkiem? O  jej życiu i losie owianym  legendą opowiedziała nam pani Alina.

Poznawanie współczesnej historii miasta rozpoczęliśmy od przejścia„Trasy Festiwalowej”. Trasa jest oznakowana i podążając nią szukaliśmy budek w kształcie Wieży Piastowskiej z ptaszkami. Na Rynku przespacerowaliśmy się „Aleją Gwiazd”  i dalej przeszliśmy pod pomnik „Brońmy swego Opolskiego” - symbolu walki o utrzymanie województwa opolskiego. Przy pomniku  Pani Alina opowiedziała nam o protestach mieszkańców przeciwko likwidacji naszego województwa, które ostatecznie doprowadziły do jego ocalenia. Na zakończenie naszej wycieczki popłynęliśmy w rejs statkiem po Odrze, gdzie sympatyczny pan kapitan przybliżył nam wiadomości o rzece oraz pozwolił dzieciom na chwilę przejąć ster i pokierować statkiem. To był bardzo intensywny i ciekawy dzień . Wróciliśmy do szkoły zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń i wspomnień.

Serdecznie dziękujemy pani Alinie Kowarz

za poświęcony nam czas i wspaniałe przygotowanie wycieczki