Wiadomości z Ozimka i okolic

Wakacje! Żegnaj szkoło! Tak powiedzą Ci, którzy nie wiedzą, jak cudownie można spędzić czas na półkolonii w SP3. Kolejną edycję wypoczynku rozpoczęliśmy w poniedziałek, 26.06.2023 i bawiliśmy się aż do piątku, 30.06.2023.
Przywitało nas kino Helios w CH Karolinka w Opolu. W wygodnych, rozkładanych fotelach, przeżywaliśmy przygody z Ryśkiem - superwróblem, którego spryt i odwaga zachęciły nas do aktywności na świeżym powietrzu. Dlatego świetnym rozwiązaniem okazał się pobyt na placu zabaw edukacyjno - sensorycznym.
We wtorek udaliśmy się do Gliwic na spotkanie w Kolejkowie z magicznym światem miniatur „powstałych z marzeń powołanych do życia". Zabrano nas w podróż po znanych miejscach Śląska. Odgłosom ulic, samochodów, zakładów pracy i maleńkich ludzików towarzyszył stukot pociągów między stacjami. W odległe czasy przeniosły nas makiety z Dzikiego Zachodu, średniowieczni rycerze i dinozaury. Na chwilę mogliśmy również zamienić się w modelarzy i na warsztatach stworzyć swoje własne miasteczko.
Trzeci dzień spędziliśmy w Aquaparku w Tarnowskich Górach. Pogoda na zewnątrz nie zachęcała do plażowania, ale w środku było wyśmienicie. Gorąco, wesoło i mokro.
W czwartek pojechaliśmy na wycieczkę do Toszka. Tam, na zamku, zwiedziliśmy straszne lochy i średniowieczny rynek, wdrapaliśmy się na wieżę i piszczeliśmy na widok białej damy, która nas od(na)wiedziła w czasie słuchania „Legendy o Złotej Kaczce". Podczas warsztatów malowania kawą, przenieśliśmy na kartki nasze wrażenia i emocje z wyjazdu.
Ostatni dzień półkolonii był najbardziej intensywny: pani Helenka Hapyn przeprowadziła dla nas warsztaty terapeutyczne, pan Arek Wałęga i pani Iwona Wałęga-Wójcik zabrali nas na kręgielnię i trampoliny, panie kucharki i intendentki, oprócz codziennych pyszności, przygotowały nam warsztaty z robienia pizzy i pieczenia babeczek. W tym czasie, Pani Dyrektor Bajor, rezerwowała dla nas lody i przygotowywała pamiątkowe nagrody.
Było radośnie, było ciekawie, było zabawnie i beztrosko!