W dniach 24 - 28 kwietnia 2017r. w naszej szkole realizowany był Projekt edukacyjny „Tydzień z Matematyką”. Organizatorami były nauczycielki matematyki - Beata Sojka i Elżbieta Nawrocka oraz Katarzyna Mahari. Głównym celem tego przedsięwzięcia było:
- popularyzacja matematyki wśród uczniów oraz aktywizowanie ich do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów
- pokazanie matematyki na wesoło
- kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku
- rozwijanie samodzielnego i logicznego myślenia matematycznego, wyobraźni geometrycznej, umiejętności wykorzystywania wiedzy matematycznej w życiu codziennym, umiejętności pracy zespołowej.
Relacja z realizacji Projektu edukacyjnego „Tydzień z Matematyką”
Poniedziałek – zajęcia realizowane były pod hasłem: Matematyka na wesoło
- Szkoła w liczbach - uczniowie z klas IV-VI dokonywali pomiaru pomieszczeń szkolnych za pomocą dalmierza oraz układali rymowanki o tematyce matematycznej.
- Uczniowie klas II i III wykonywali prace plastycznych z figur geometrycznych metodą - orgiami płaskie.
Wtorek – zajęcia realizowane były pod hasłem: Dzień z haftem matematycznym
Haft matematyczny to technika ozdabiania, wyszywania geometrycznych i przestrzennych form wg określonego wzoru z takim użyciem kolorów i kształtów, by tworzyły niepowtarzalną całość.
Technika wspiera rozwijanie zdolności manualnych, umiejętność myślenia przestrzennego, projektowania i myślenia perspektywicznego.
- Uczniowie wykonali tą techniką różnego rodzaju prace a następnie przygotowali gazetkę ścienną pod hasłem „Matematyka Igłą Malowana”.
Środa – Dzień z tabliczką mnożenia
Uczniowie przystąpili do konkursu w ramach, którego wyłonieni zostali „Mistrzowie Tabliczki Mnożenia” w kl. II-VI
Czwartek – w tym dniu w naszej szkole odbył się Konkurs Gminny „Awantura o Tytuł Mistrzów Matematyki”. Uczniowie naszej szkoły zajęli III miejsce.
Piątek – odbył się pod hasłem: Dzień gier i zabaw matematycznych.
Uczniowie z klas IV-VI w „Tygodniu Matematyki”, każdego dnia rozwiązywali zakodowane zadania matematyczne korzystając z aplikacji QR Droid, natomiast uczniowie z klas II i III podczas przerw lekcyjnych uzupełniali kolorowanki matematyczne.
Zaangażowanie uczniów w czasie całego tygodnia świadczy o tym, że matematyka nie stanowiła dla nich wielkich tajemnic i okazała się nie taka straszna. Życzymy wszystkim uczniom, aby ta królowa wszystkich nauk była dla nich zawsze przyjazna.
Elżbieta Nawrocka