Wiadomości z Ozimka i okolic

Dnia 20.04.2015r. klasy piąte odwiedziły perełkę naszego regionu, znaną atrakcję turystyczną - JuraPark w Krasiejowie. Ta wspaniała wycieczka została zorganizowana w ramach projektu edukacyjnego Fascynujący Świat Nauki i Technologii. W programie naszej wycieczki, znalazły się, między innymi: zwiedzanie prehistorycznego oceanarium oraz wizyta w niedawno otwartym Parku Nauki i Ewolucji Człowieka.

Po przyjeździe do Krasiejowa, po naszym śniadaniu, pojechaliśmy pięknym, żółtym autobusem prosto z Ameryki do prehistorycznego oceanarium. Ten niecodzienny pojazd SCHOOL BUS bardzo nas zachwycił i przez chwilę poczuliśmy się jak uczniowie z amerykańskiej szkoły, którzy waśnie takim środkiem lokomocji dojeżdżają na lekcje. Nasz wspaniały przewodnik, pan Zbyszek, oprowadził nas po tym obiekcie. Oglądaliśmy ogromne prehistoryczne stworzenia morskie sprzed wielu milionów lat na wielkich ekranach. Ogromną i miłą niespodzianką, ku naszemu wielkiemu zaskoczeniu była możliwość odbycia emocjonującej podróży w głąb mórz i oceanów wirtualnym batyskafem! Przypomnijmy, batyskaf to badawcza łódź podwodna, która zabrała nas w pełną mrożących krew w żyłach przygód. Dla niektórych z nas była to pierwsza podróż, ale nikt się nie bał. Było super!

Po zwiedzeniu oceanarium, udaliśmy się do niedawno otwartego Parku Nauki i Ewolucji Człowieka. Nasz przewodnik bardzo ciekawie i interesująco opowiadał nam o wystawach tematycznych znajdujących się w tym obiekcie. Wysłuchaliśmy też ciekawego wykładu na temat wielowiekowych skamieniałości, który utrzymany był w bardzo humorystycznej atmosferze. Dzięki niemu, w wesoły sposób mogliśmy poznać historię niektórych skamieniałych roślin i kości.

Po wykładzie poszliśmy do „Hali Odlotów”, czyli tak naprawdę – poczekalni przed kolejnym etapem zwiedzania. Czekały tam na nas różne interaktywne gry i zabawy, które podobały się wszystkim. Gdy nasz przewodnik oznajmił, że możemy rozpocząć zwiedzanie, założyliśmy „hełmofony”, czyli kaski z multimedialnym przewodnikiem i okularami 3D, a następnie weszliśmy na pokład promu kosmicznego  Prom, to kino, w którym mogliśmy poczuć się, jakbyśmy wyruszali w podróż kosmiczną, pełną emocji i niespodzianek. Oglądaliśmy również obraz kosmosu na zewnątrz naszego wirtualnego promu. Po skończonej podróży, po zadokowaniu promu do stacji dokującej udaliśmy się na zwiedzanie tego wspaniałego obiektu. W oknach prehistorii mogliśmy oglądać przestrzenne ekspozycje, przedstawiające życie naszych przodków na Ziemi. Poza ekspozycją, oglądaliśmy również animowane sceny z ich życia. Nasz wirtualny przewodnik towarzyszył nam na każdym kroku i opowiadał o początkach dwunożności, o zdobywaniu pożywienia przez naszych przodków, o malowidłach naskalnych, a nawet o ... pierwszym pogrzebie.

Zwiedzanie bardzo nam wszystkim się spodobało, niestety ta fasynująca wycieczka się skończyła. Na zakończenie otrzymaliśmy torbę z upominkami - książką o dinozaurach, łodzikiem, gazetką z dinozaurem i krzemieniem pasiastym, który występuje tylko u nas, w Polsce! Ta wycieczka była po prostu fantastyczna! Dziękujemy!