ZAPYTANIE OFERTOWE nr S.271.05.2022.BD
na zdanie pn.:
Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Ozimek
na lata 2024 - 2030
- ZAMAWIAJĄCY:
Zamawiającym jest Gmina Ozimek reprezentowana przez Burmistrza Ozimka, który działa przy pomocy urzędu.
Adres Zamawiającego:
46 – 040 Ozimek
Ul. ks. Jana Dzierżona 4 B
Tel. 77 46 22 800, fax. 77 46 22 811
www.ozimek.pl
Godziny pracy urzędu - poniedziałek od 7:30 do 17:00, wtorek – czwartek od 7:30-15:30 piątek 7:30 – 14:00
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Zamówienie obejmuje wykonanie kompleksowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Ozimek na lata 2024-2030 (zwanego dalej GPR 2030). Dokument musi być zgodny z aktualnymi dokumentami unijnymi, krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi jak również z lokalnymi dokumentami planistycznymi i strategicznymi, w których ujęta jest Gmina Ozimek.
- Przedmiotem zlecenia jest:
- przeprowadzenie diagnozy na potrzeby opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla gminy Ozimek na lata 2024-2030 (zwanego dalej GPR 2030) wskazującej zasięg terytorialny obszaru zdegradowanego oraz obszaru rewitalizacji;
- opracowanie GPR 2030, zgodnie z ustawą o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 ,
- przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego procesu konsultacji społecznych projektu dokumentu, o którym mowa w lit a i b,
- asystowanie Zamawiającemu w przeprowadzeniu procesu opiniowania projektu dokumentu, o którym mowa w lit a i b,
- asystowanie Zamawiającemu w procesie przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (o ile będzie to zasadne), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- asystowanie Zamawiającemu w przeprowadzeniu procesu weryfikacji przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego dokumentu, o którym mowa w lit
- Przedmiot umowy będzie realizowany w trzech etapach:
- ETAP I - przeprowadzenie diagnozy na potrzeby opracowania GPR 2030(wraz z przeprowadzeniem konsultacji) - zakończony przekazaniem zamawiającemu projektu uchwały dot. obszaru zdegradowanego, który zostanie złożony do Rady Miejskiej w Ozimku i przedstawieniem założeń diagnozy na komisjach i sesji Rady Miejskiej.
- ETAP II - przygotowanie projektu GPR - zakończony przekazaniem projektu GPR 2030 oraz niezbędnych materiałów na potrzeby procesu opiniowania GPR,
- ETAP III - przeprowadzenie konsultacji zakończonych przekazaniem projektu uchwały dot. przyjęcia GPR 2030 i projektu GPR, który zostanie złożony do Rady Miejskiej i przedstawienie założeń GPR 2030 na komisjach i sesji Rady Miasta.
3. Zakres prac objętych zleceniem:
- W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do opracowania GPR 2030 w oparciu o strukturę rozdziałów oraz obligatoryjnych załączników do GPR, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o rewitalizacji, w tym:
- przeprowadzi szczegółową diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę, charakter potrzeb rewitalizacyjnych, zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji oraz diagnozę lokalnych potencjałów występujących na terenie tego obszaru;
- dokona opisu powiązań GPR 2030 z dokumentami strategicznymi gminy, takimi jak np. strategia rozwoju, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego czy strategia rozwiązywania problemów społecznych;
- dokona opisu wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji;
- określi cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk;
- dokona opisu przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym;
- określi mechanizmy integrowania działań oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych;
- określi szacunkowe ramy finansowe GPR 2030 wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych;
- dokona opisu struktury zarządzania realizacją GPR 2030, ze wskazaniem kosztów tego zarządzania i ramowym harmonogramem realizacji Programu;
- określi system monitorowania i oceny GPR 2030;
- wskaże, czy na obszarze rewitalizacji ma zostać ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji;
- wskaże sposób realizacji GPR 2030 w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego;
- podejmie wszystkie inne działania mające na celu prawidłowe wykonanie umowy.
- Wykonawca zobowiązany jest do:
- współpracy z Zamawiającym, co oznacza udział przedstawiciela Wykonawcy w min. 4 spotkaniach w siedzibie Zamawiającego,
- przeprowadzenia konsultacji społecznych (w formach wskazanych w ustawie o rewitalizacji art. 6 ust. 3 pkt 1 i 2), w tym:
- konsultacje społeczne etapu diagnostycznego:
- przeprowadzenie badania ankietowego(ankietawformieelektronicznejipapierowej);
- 2 spotkań informacyjnych z mieszkańcami, interesariuszami rewitalizacji;
- przeprowadzenie min. 2 warsztatów diagnostycznych dla liderów społecznych, przedstawicieli Urzędu Gminy i Miasta w Ozimku, Radnych, przedstawicieli gminnych instytucji, przedstawicieli środowiska biznesu, przedstawicieli środowiska organizacji pozarządowych, mieszkańców wraz z raportem podsumowującym,
- konsultacjespołecznewstępnegoprojektuGPR2030:
- badanie ankietowe (ankieta w formie elektronicznej i papierowej);
- 2 spotkania konsultacyjne z mieszkańcami;
- co najmniej dwie wizje lokalne (spacer badawczy) na terenie Gminy, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym;
- asysty przy uzyskaniu opinii i uzgodnień od podmiotów (wskazanych w art. 17 ust. 2 pkt 4 lit. a ustawy o rewitalizacji) odnośnie projektu GPR 2030, a w przypadku uwag naniesienie poprawek do dokumentu,
- wskazania granic obszaru/obszarów rewitalizacji wykonane na mapie w skali 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej (mapy zostaną dostarczone przez Zamawiającego),
- przygotowania wniosku w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji zawierającego wskazanie granic tych obszarów wykonane na mapie w skali co najmniej 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej wraz z diagnozą, potwierdzającą spełnienie przez obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji przesłanek ich wyznaczenia oraz projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji wraz z uzasadnieniem,
- przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (jako element warunkowy, uzależniony od uzgodnienia ze stosownymi organami), w przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca sporządzi Prognozę oddziaływania na środowisko projektu GPR 2030, która powinna zawierać informacje zgodnie z art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2021 r., poz. 247 z późn. zm.) oraz powinna być zgodna z ustalonym przez organy zakresem opracowania przy czym Wykonawca zobowiązany będzie do uaktualnienia Prognozy oddziaływania na środowisko projektu GPR 2030, zgodnie z ewentualnymi uwagami organów;
- przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania uzasadnienia projektu uchwały Rady Miejskiej,
- udziału w prezentacji założeń i celów GPR 2030 oraz gotowego dokumentu na posiedzeniu właściwych komisji oraz podczas sesji Rady Miejskiej,
- współpracy przy przygotowaniu dokumentów do oceny przez Zarząd Województwa Opolskiego i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, a w przypadku uwag przygotowanie korekty
4.Przedmiot umowy spełniać będzie następujące warunki:
- będzie zgodny z treścią ustawy z dnia 9 października 2015 o rewitalizacji,
- będzie uwzględniał obowiązujący Program Rewitalizacji, dążąc do zapewnienia kontynuacji, w możliwym zakresie, podejmowanych dotąd działań.
- W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w spotkaniach z radnymi Rady Miejskiej w Ozimku oraz podmiotami działającymi na obszarach zdegradowanych, a także prezentacji projektu Programu Rewitalizacji do uchwalenia na sesji Rady Miejskiej.
- Wszelkie dane potrzebne do opracowania dokumentacji mają zostać zebrane i przetworzone przez Wykonawcę.
- Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania wstępnej wersji dokumentacji i wykonania jej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa i Zamawiającego.
- Dokumentacja stanowiąca przedmiot umowy będzie sporządzona przez Wykonawcę i przekazana Zamawiającemu w 2 egzemplarzach. Kompletna dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia będzie przekazana Zamawiającemu także w formie cyfrowej edytowalnej.
- W przypadku konieczności uaktualnienia dokumentacji Wykonawca w terminie 7 dni, dostosuje ją do aktualnych wytycznych na polecenie Zamawiającego.
- Po zrealizowaniu zamówienia całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania, będą należały do Zamawiającego.
- Analiza i diagnoza, o których powinna obejmować swoim zakresem zarówno miasto Ozimek jak i wszystkie sołectwa Gminy Ozimek i opierać się na możliwie najnowszych dostępnych danych. W przypadku braku jakichkolwiek danych w określonym temacie Wykonawca będzie zobowiązany do ich zebrania we własnym zakresie.
- Wykonawca zobowiązuje się do przedstawiania harmonogramu prac nad Gminnym Programem Rewitalizacji w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy z Zamawiającym.
- TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: 12 miesięcy od podpisania umowy
- WARUNKI UDZIAŁU W ZAPYTANIU:
1
|
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
|
2
|
Wiedza i doświadczenie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia.
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, gdy Oferent wykaże, że: samodzielnie zrealizował co najmniej 1 usługę polegającą na opracowaniu od podstaw programu rewitalizacji dla miejscowości/gminy liczącej nie mniej niż 5.000 mieszkańców w przeciągu ostatnich 3 lat.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie: oświadczenia Wykonawcy i załączonych referencji.
|
3
|
Potencjał techniczny
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
|
4
|
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
|
5
|
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.
|
- OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
- Oferent powinien określić cenę za wykonanie zamówienia na formularzu ofertowym, które stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego w oparciu o załącznik nr 1 do oferty.
- Podstawą obliczenia ceny za przygotowanie programu rewitalizacji jest opis przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca zobowiązany jest do określenia ryczałtowej ceny ofertowej za realizację przedmiotu zamówienia na Formularzu ofertowym
Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93, z późniejszymi zmianami) ten rodzaj wynagrodzenia określa w art. 632 następująco:
- 1. Jeżeli strony umówiły się o wynagrodzenie ryczałtowe, przyjmujący zamówienie nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.
- 2. Jeżeli jednak wskutek zmiany stosunków, której nie można było przewidzieć, wykonanie dzieła groziłoby przyjmującemu zamówienie rażącą stratą, sąd może podwyższyć ryczałt lub rozwiązać umowę.
- Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, a także koszty wszystkich usług, bez których realizacja zamówienia byłaby niemożliwa.
- Wykonawca ponosić będzie skutki błędów w ofercie wynikających z nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.
- Oferta winna być:
- opatrzona pieczątką firmową,
- zawierać adres lub siedzibę oferenta, numer telefonu, numer NIP, REGON,
- podpisana czytelnie przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną.
7.Oferta wraz z załącznikami winna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, figurującą w rejestrze lub wypisie z ewidencji działalności gospodarczej;
8.Jeżeli oferta, załączniki będą podpisane przez inną osobę niż wymienioną powyżej, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo określające jego zakres oraz podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy;
9.Żadne dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym również te przedstawiane w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
10.Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
11.Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
- MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
Oferta powinna być dostarczona (do wyboru): za pośrednictwem poczty / za pośrednictwem kuriera / osobiście do Biura Podawczego znajdującego się w siedzibie Zamawiającego lub przesłana na adres email: sekretarz @ugim.ozimek.pl do dnia 7 lipca 2022r. do godz. 15:30
- Za wiążącą uznaje się datę wpływu oferty.
- Ocena ofert zostanie dokonana w terminie do 7 dni.
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Oferent może przed upływem terminu składania ofert może zwrócić się z wnioskiem o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego
- Oferent może przed upływem terminu składania ofert może zmienić lub wycofać swoją ofertę.
- Zamawiający poprawi w ofercie: oczywiste omyłki rachunkowe,
z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert. Każda zmiana będzie zamieszczana na stronie internetowej Zamawiającego.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Zapytanie ofertowe zamieszczono na stronie: bip.ozimek.pl w zakładce Przetargi i zamówienia publiczne.
- cena - 60% ,
najniższa oferowana cena spośród wszystkich ważnych ofert
Liczba pkt = …………………………………..…….……………………………………. x 60
cena badanej oferty
- doświadczenie wykonawcy w przygotowaniu Programu Rewitalizacji - 40%:
1 opracowany PR – 10 pkt.,
2 opracowane PR – 20 pkt.,
3 opracowane PR – 30 pkt.,
4 i więcej opracowane PR – 40 pkt.,
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
Opis sposobu obliczania ceny:
- Cena winna zawierać wszystkie koszty, jakie poniesie wykonawca z tytułu należytego wykonania przedmiotu zamówienia w tym koszty podatku VAT.
- Wykonawca zobowiązany jest do podania całkowitej ceny zamówienia, wyliczonej
do dwóch miejsc po przecinku, wyrażonej cyfrowo i słownie w złotych polskich.
- INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem strony internetowej znajdującej się pod adresem www.bip.ozimek.pl/ Przetargi i zamówienia publiczne/ oraz na tablicy ogłoszeń.
- DODATKOWE INFORMACJE
Dodatkowych informacji udziela Pani Barbara Durkalec pod numerem telefonu 77 46 22 837 oraz adresem email: sekretarz@ugim.ozimek.pl
- RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje osoby fizyczne, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskuje w związku z ich udziałem w niniejszym postępowaniu, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Burmistrz Ozimka, kontakt: sekretariat@ugim.ozimek.pl, telefon:77 46 22 803, fax 77 46 22 811.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy i Miasta w Ozimku jest : Pani Joanna Bachłaj kontakt: iod@ugim.ozimek.pl, telefon:77 46 22 839.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na kompleksowe opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Ozimek.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w zakresie: imię i nazwisko/nazwa, adres, numeru telefonu, faxu, adres a-mail, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Burmistrza Ozimka w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i wynosi 10
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty upoważnione na podstawie przepisów
- Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą),
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych
- Nie przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
- prawo do przenoszenia danych osobowych,
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest 6 ust. 1 lit. c RODO.
- W przypadku nieprawidłowości przy przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych
- ZAŁĄCZNIKI:
Wzór formularza ofertowego - załącznik nr 1,
Wzór oświadczenia – załącznik nr2,
Wzór wykazu usług – załącznik nr 3,
Wzór umowy- załącznik nr 4.