II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1) odbieranie oraz zagospodarowanie przez Wykonawcę z terenu Zamawiającego każdej ilości zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie: 20 03 01,
2) odbieranie oraz zagospodarowanie przez Wykonawcę z terenu Zamawiającego każdej ilości odpadów komunalnych selektywnie zbieranych, do których zalicza się: żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów, opakowania z papieru i tektury, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania z metali, opakowania wielomateriałowe, zmieszane odpady opakowaniowe, opakowania ze szkła, papier i tektura, szkło, odpady kuchenne ulegające biodegradacji, przeterminowane leki, tworzywa sztuczne, metale, odpady ulegające biodegradacji, inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny oraz odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach o kodach: 10 01 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 31*, 20 01 32, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01, 20 01 99, 20 03 99,
3) opróżnianie koszy ulicznych znajdujących się na terenie Gminy Ozimek
4) odbieranie oraz zagospodarowanie, dwa razy w roku w ramach tzw. „wystawki”, przez Wykonawcę z terenu Zamawiającego każdej ilości odpadów komunalnych selektywnie zbieranych nie wymienionych w pkt. 2.2. niniejszego ustępu, do których zalicza się: zużyte opony oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe o kodach: 16 01 03, 20 01 36, 20 03 07.
5) odbieranie i zagospodarowywanie przez Wykonawcę przeterminowanych leków i innych odpadów z aptek znajdujących się na terenie gminy Ozimek – w przypadku zgłoszenia;
6) odbierać odpady tj. zużyte baterie itp. z placówek użyteczności publicznej każdorazowo po uprzednim zgłoszeniu przez ww. placówki;
7) zapewnienie wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym jako część usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w ramach opłaty;
8) prowadzenie przez Wykonawcę dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia;
9) opracowanie, wydrukowanie i dostarczenie do właścicieli nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów komunalnych, a także w ramach działań edukacyjnych, przygotowanie i dostarczenie mieszkańcom publikacji (ulotki) o prawidłowej gospodarce odpadami komunalnymi na terenie Gminy Ozimek.
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
1. Charakterystyka gminy
Zgodnie z danymi posiadanymi przez Zamawiającego:
a) powierzchnia gminy wynosi 12 650 ha, w tym miasto 325 ha.
b) liczba osób zamieszkałych na terenie Gminy Ozimek wynosi 13.927 zgodnie ze złożonymi deklaracjami,
c) gmina ma charakter miejsko-wiejski i składa się z 13 wsi (Antoniów, Biestrzynnik, Chobie, Dylaki, Grodziec, Jedlice, Krasiejów, Krzyżowa Dolina, Mnichus, Nowa Schodnia, Pustków, Schodnia i Szczedrzyk) oraz miasta Ozimka.
d) liczba budynków jednorodzinnych – około 2 775,
e) liczba budynków wielorodzinnych – około 125, na terenie których jest zlokalizowanych 74 altan śmietnikowych lub miejsc posadowienia pojemników na odpady komunalne,
f) liczba nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne – około 305.
W okresie od 1.1.2014 do 31.12.2015 z nieruchomości położonych na terenie Gminy Ozimek zostały odebrane następujące ilości odpadów komunalnych:
Lp.
Rodzaj odpadów Ilość odebranych odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy [Mg]
w roku 2014 / w roku 2015
1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 6937,8 / 5536,6
2. Zmieszane odpady opakowaniowe, z tego wysegregowano: 646,3 / 625,3
Opakowania z papieru i tektury, papier i tektura 204,1 / 83,1
Opakowania z tworzyw sztucznych 208,5 / 144,0
Opakowania ze szkła 161,6 / 343,9
3. Opakowania z tworzyw sztucznych 0 / 176,2
4. Opakowania ze szkła 71,5 / 278,4
5. Odpady wielkogabarytowe 110,4 / 47,5
6. Zużyte opony 1,3 / 0
7. Odpady ulegające biodegradacji 99,6 / 110,0
8. Odpady budowlane i rozbiórkowe, gruz ceglany 22,7 / 59,3
9. Żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów 0 / 565,6
2. Rodzaje odbieranych odpadów
Wykonawca zobowiązany jest do:
1) odbierania oraz zagospodarowania z terenu Zamawiającego każdej ilości zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie: 20 03 01,
2) odbierania oraz zagospodarowania z terenu Zamawiającego każdej ilości odpadów komunalnych selektywnie zbieranych, do których zalicza się: żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów, opakowania z papieru i tektury, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania z metali, opakowania wielomateriałowe, zmieszane odpady opakowaniowe, opakowania ze szkła, papier i tektura, szkło, odpady kuchenne ulegające biodegradacji, przeterminowane leki, tworzywa sztuczne, metale, odpady ulegające biodegradacji, inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny oraz odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach o kodach: 10 01 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 31*, 20 01 32, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01, 20 01 99, 20 03 99,
3) odbierania oraz zagospodarowania dwa razy w roku w ramach tzw. „wystawki”, przez Wykonawcę z terenu Zamawiającego każdej ilości odpadów komunalnych selektywnie zbieranych nie wymienionych w pkt. 2) niniejszego ustępu, do których zalicza się: zużyte opony oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe o kodach: 16 01 03, 20 01 36, 20 03 07.
4) odbierania i zagospodarowywania przez Wykonawcę przeterminowanych leków i innych odpadów z aptek znajdujących się na terenie gminy Ozimek – w przypadku zgłoszenia;
5) odbierania odpadów tj. zużyte baterie itp. z placówek użyteczności publicznej każdorazowo po uprzednim zgłoszeniu przez ww. placówki;
6) opróżniania koszy ulicznych znajdujących się na terenie Gminy Ozimek.
3. Sposób i częstotliwość odbioru odpadów
Wykonawca zobowiązuje się odbierać odpady komunalne z następującą częstotliwością:
— dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:
1) zmieszane odpady komunalne – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie dla zabudowy jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż jeden raz na tydzień w zabudowie wielorodzinnej;
2) zebrane selektywnie żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów pochodzące z palenisk i kotłów opalanych paliwami stałymi – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie dla zabudowy jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż jeden raz na tydzień w zabudowie wielorodzinnej;
3) zebrane selektywnie tworzywa sztuczne, papier, metale, szkło opakowaniowe i opakowania wielomateriałowe – nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu w zabudowie jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż jeden raz na tydzień w zabudowie wielorodzinnej;
4) odpady komunalne ulegające biodegradacji to jest surowe odpady roślinne powstające w gospodarstwach domowych oraz odpady zielone (liście, trawa) – w okresie od kwietnia do października nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie dla zabudowy jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż raz w tygodniu dla zabudowy wielorodzinnej, a w okresie od listopada do marca nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu dla zabudowy jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie dla zabudowy wielorodzinnej;
5) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony – nie rzadziej niż dwa razy w roku w systemie tzw. „wystawki”;
— dla nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne:
1) zmieszane odpady komunalne – jeden raz na dwa tygodnie (dopuszcza się inną częstotliwość zgodną ze złożoną deklaracją);
2) zebrane selektywnie żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów pochodzące z palenisk i kotłów opalanych paliwami stałymi – jeden raz na dwa tygodnie (dopuszcza się inną częstotliwość zgodną ze złożoną deklaracją);
3) zebrane selektywnie tworzywa sztuczne, papier, metale, szkło opakowaniowe i opakowania wielomateriałowe – jeden raz w miesiącu (dopuszcza się inną częstotliwość zgodną ze złożoną deklaracją);
4) odpady komunalne ulegające biodegradacji to jest surowe odpady roślinne powstające w gospodarstwach domowych oraz odpady zielone (liście, trawa) – w okresie od kwietnia do października nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, a w okresie od listopada do marca nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu.
— Wykonawca zobowiązuje się opróżniać kosze uliczne dwa razy w tygodniu w okresie od stycznia do maja i października do grudnia oraz trzy razy w tygodniu w okresie od czerwca do września.
4. Wyposażenie w pojemniki
1. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy na świadczenie usługi wyposażyć obsługiwany obszar w zestaw specjalistycznych pojemników do zbierania i odbierania odpadów komunalnych.
2. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać w okresie realizacji umowy (niezależnie od terminu określonego w ust. 1), na wezwanie Zamawiającego, w miejsce i terminie wskazane przez tego ostatniego, pojemniki w przypadku gdy konieczność ich dostarczenia pojawiła się później (np. w przypadku złożenia nowych deklaracji, uszkodzenia pojemników itp.).
3. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć właścicieli nieruchomości w pojemniki sprawne technicznie i o estetycznym wyglądzie.
4. Wykonawca zapewni wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym jako część usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w ramach opłaty. W zależności od rodzaju odpadu będą stosowane odpowiednio podpisane pojemniki do gromadzenia stałych odpadów komunalnych wykonane z polietylenu niskociśnieniowego wysokiej gęstości (PEHD) o następującej kolorystyce:
a) pojemnik w kolorze żółtym lub z żółtą klapą z przeznaczeniem na odpady opakowaniowe – papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, metale, opakowania z metali oraz opakowania wielomateriałowe,
b) pojemnik w kolorze zielonym lub z zieloną klapą z przeznaczeniem na szkło oraz opakowania ze szkła, z wyjątkiem stłuczki szklanej (szkło okienne),
c) pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą z przeznaczeniem na pozostałości po segregacji zmieszanych odpadów komunalnych i odpady komunalne zmieszane,
d) pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą oznakowany napisem „Popiół” z przeznaczeniem na zebrane selektywnie żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów pochodzące z palenisk i kotłów opalanych paliwami stałymi,
e) pojemnik w kolorze brązowym lub z brązową klapą z przeznaczeniem na odpady komunalne ulegające biodegradacji.
5. Wykonawca zobowiązany jest, aby pojemniki na odpady zielone i odpady ulegające biodegradacji zostały przez niego oznakowane widoczną naklejką o nazwie „BIO” oraz aby pojemniki na żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów zostały przez niego oznakowane widoczną naklejką o nazwie „POPIÓŁ”.
6. Wykonawca zapewni pojemniki do zbierania odpadów spełniające wymagania określone w ustawie o systemie oceny zgodności lub wymagania Polskich Norm.
7. Pojemniki do zbierania odpadów powinny być wymieniane w przypadku ich uszkodzenia lub zniszczenia oraz na bieżąco uzupełniane w przypadku ich kradzieży lub całkowitego zniszczenia.
8. Pojemniki uszkodzone z winy właściciela nieruchomości są uzupełniane na jego koszt.
9. Pojemniki Wykonawca dostarcza właścicielowi nieruchomości uzyskując od niego potwierdzenie ich dostarczenia. Potwierdzenie powinno zawierać datę i podpis właściciela nieruchomości.
10. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić działanie linii telefonicznej obsługiwanej od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00 oraz skrzynki poczty elektronicznej do obsługi Zamawiającego, w celu zgłaszania przez tego ostatniego: zapotrzebowania na pojemniki, ustalania sposobu i terminu wyposażenia nieruchomości w pojemniki.
11. Szacunkowa liczba pojemników na odpady komunalne:
Lp. Rodzaj pojemnika / Wielkość / Liczba pojemników
I. Zabudowa jednorodzinna
1. pojemnik w kolorze żółtym lub z żółtą klapą / 240 l / 2 775
2. pojemnik w kolorze zielonym lub z zieloną klapą / 120 l / 2 775
3. pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą / 240 l / 1 943
4. pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą / 120 l / 832
5. pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą oznakowany napisem „Popiół” / 120 l / 2 775
6. pojemnik w kolorze brązowym lub z brązową klapą / 240 l / 719
7. pojemnik w kolorze brązowym lub z brązową klapą / 120 l / 306
II. Zabudowa wielorodzinna
1. pojemnik w kolorze żółtym lub z żółtą klapą / 1100 l / 117
2. pojemnik w kolorze zielonym lub z zieloną klapą / 1100 l / 73
3. pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą / 1100 l / 170
4. pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą oznakowany napisem „Popiół” / 120 l / 70
5. pojemnik w kolorze brązowym lub z brązową klapą / 240 l / 93
III. Nieruchomości niezamieszkałe
1. pojemnik w kolorze żółtym lub z żółtą klapą / 1100 l / 50
2. pojemnik w kolorze żółtym lub z żółtą klapą / 240 l / 45
3. pojemnik w kolorze żółtym lub z żółtą klapą / 120 l / 111
4. pojemnik w kolorze zielonym lub z zieloną klapą / 240 l / 45
5. pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą / 1100 l / 112
6. pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą / 240 l / 87
7. pojemnik w kolorze czarnym lub z czarną klapą / 120 l / 106
5. Wymagania zamawiającego wobec wykonawcy
1) w zakresie posiadania pojazdów i bazy magazynowo-transportowej
— Wykonawca do realizacji usługi zapewni pojazdy spełniające warunki wynikające z Rozporządzenia Ministra Środowiska z 11.1.2013 w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
— Wykonawca zapewni pojazdy specjalistyczne przystosowane od odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów.
— Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć pojazdy do odbioru i transportu odpadów z pojemników w kamery monitorujące odbiór odpadów komunalnych z terenów zamieszkałych i niezamieszkałych oraz umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych.
— Wykonawca do realizacji usługi zapewni bazę magazynowo-transportową usytuowaną w Gminie Ozimek lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy na terenie, do którego posiada tytuł prawny, spełniającą warunki wynikające z Rozporządzenia Ministra Środowiska z 11.1.2013 w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
2) w zakresie opracowania harmonogramu odbioru odpadów
W zakresie opracowania i dostarczenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązuje się:
a) opracować w podziale na zabudowę jednorodzinną i wielorodzinną, oraz tereny niezamieszkałe, na których powstają odpady na cały okres świadczenia usługi harmonogramu odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, w szczególności:
zmieszanych odpadów komunalnych,
odpadów zbieranych selektywnie: papieru i tektury, metalu, tworzywa sztucznego, opakowań wielomateriałowych oraz szkła,
odpadów zielonych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,
żużli, popiołów paleniskowych i pyłów z kotłów,
mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytych opon;
b) opracować na cały okres świadczenia usługi harmonogramu odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odrębnych dla terenach zamieszkałych i niezamieszkałych, przy uwzględnieniu systemu selektywnej zbiórki odpadów z podaniem dokładnych dat (dzień, miesiąc, rok);
c) opracować na cały okres świadczenia usługi harmonogramu opróżniania koszy ulicznych;
d) uzgodnić harmonogram z Zamawiającym w taki sposób, aby co najmniej na 14 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszej Umowy opisanym w § 3 ust. 2 niniejszej Umowy został on zaakceptowany przez obydwie Strony;
e) uwzględnić w harmonogramie wymaganą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych w taki sposób, aby nie dochodziło do przepełniania pojemników na odpady, szczególnie w dniach świątecznych oraz w dniach wolnych od pracy;
f) wydrukować i dostarczyć do właścicieli nieruchomości harmonogram odbioru odpadów komunalnych,
3) w zakresie opracowania ulotek w ramach działań edukacyjnych
Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest:
— opracować czytelną i przejrzystą ulotkę informacyjno – edukacyjną zawierającą sposób segregowania odpadów w wersji papierowej i elektronicznej
— wydrukować ulotki informacyjno – edukacyjne w ilości 5000 egzemplarzy i przekazać je właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi
Szczegółowe informacje dotyczące ulotki:
format A4 (210X297 mm) składana na dwie części, dwustronna, papier kreda 170 g full kolor, folia mat dwustronnie, 5000 sztuk, wersja papierowa i elektroniczna
Ulotka informacyjno – edukacyjna powinna zawierać w szczególności:
1. Informację o prawidłowym segregowaniu odpadów komunalnych wraz z rysunkami do jakich pojemników należy wrzucać powstałe odpady
2. pouczenie o konieczności segregowania śmieci
3. informację edukacyjną o szkodliwości niesegregowanych odpadów na środowisko i społeczeństwo oraz zalety w przypadku ich segregowania.
Warunki:
Opracowana ulotka informacyjno – edukacyjna musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. Po uzyskaniu zgody od Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć ulotkę w wersji papierowej do każdej nieruchomości na terenach zamieszkałych i niezamieszkałych Zamawiającego w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć ww. ulotkę w wersji elektronicznej do siedziby Zamawiającego w celu umieszczenia jej na stronie internetowej.
4) w zakresie sporządzania i przesyłania dokumentacji
W zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem niniejszej Umowy opisanym w § 3 ust. 2 niniejszej Umowy Wykonawca zobowiązuje się:
a) prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów, zgodnie z przepisami ustawy z 14.12.2012 o odpadach (t.j. Dz.U. 2013 poz. 21 z późn. zm.);
b) przekazywać raz dziennie nagrania z kamer (na płycie CD/DVD lub innym nośniku wraz ze wskazaniem daty odbioru odpadów komunalnych) znajdujących się na pojazdach wraz z kwitami wagowymi. Kwity (sporządzone przed wyjazdem i po przyjeździe samochodu) i nagrania muszą być ze sobą powiązane i odpowiednio oznakowane;
c) sporządzać miesięczne sprawozdania w formie papierowej i elektronicznej w terminie do 10 dni od dnia zakończenia danego miesiąca kalendarzowego zawierające w szczególności:
dla odpadów komunalnych zmieszanych informację o:
— ilości (masie) odbieranych odpadów zmieszanych,
— miejscu przekazania odebranych odpadów zmieszanych,
— ilości i pojemności pojemników, które zostały opróżnione z odpadów dla każdej nieruchomości niezamieszkałej,
— adresach nieruchomości, które wyposażono w pojemniki z podaniem ilości i rodzaju dostarczonych pojemników;
dla odpadów komunalnych zbieranych selektywnie informacje o:
— rodzaju i ilości (masie) odebranych poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych w zabudowie jednorodzinnej,
— rodzaju i ilości (masie) odebranych poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych w zabudowie wielorodzinnej,
— ilości i pojemności odebranych oraz opróżnionych z odpadów pojemników dla każdej nieruchomości niezamieszkałej,
— adresach nieruchomości, które wyposażono w pojemniki z podaniem ilości i rodzaju dostarczonych pojemników,
dla odpadów komunalnych zbieranych selektywnie (pozostałe odpady surowcowe) informacje o:
— ilości (masie) odebranych mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,
— ilości (masie) odebranych zużytych opon,
d) Okazywać na każde żądanie Zamawiającego dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów komunalnych oraz dokumenty potwierdzające osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
e) Trwale zapisywać i przechowywać w sposób zapewniający odczytanie danych oraz udostępniać na żądanie Zamawiającemu informacje o położeniu i miejscach postojów pojazdów, którymi Wykonawca realizuje przedmiot niniejszej Umowy oraz informacje o miejscach wyładunku odpadów pochodzące z monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego;
f) Sporządzać opis zdarzenia (protokół) i dokumentację fotograficzną cyfrową oraz udostępniać Zamawiającemu w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt e) – f) Umowy, § 5 ust. 1 pkt f) – g) Umowy, § 6 ust. 1 pkt c) Umowy.
g) Wykonawca w celu identyfikacji strumienia odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych wyodrębni w sprawozdaniach ich ilość oraz koszt zebrania i zagospodarowania.
5) dodatkowo Zamawiający wymaga od Wykonawcy
a) zapewnienia w trakcie trwania umowy dostępu do „systemu GPS” dzięki któremu Zamawiający będzie mógł śledzić bieżące położenie pojazdów realizujących zlecone zadanie. „System GPS” będzie umożliwiał wykonanie raportów z przebytych tras pojazdów realizujących zadania zlecone przez Zamawiającego.
b) poprzez portal udostępniony przez zamawiającego wykonawca będzie realizował następujące obowiązki:
— tworzenie tras wywozowych,
— tworzenie harmonogramów wywozu odpadów na poszczególnych trasach,
— tworzenie dziennych raportów zawierających ilości poszczególnych rodzajów odpadów potwierdzonych kwitami wagowymi samochodów,
— przekazywanie informacji o nieprawidłowościach potwierdzonych dokumentacją fotograficzną powiązaną z nagraniami z kamer,
— przesyłanie sprawozdań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.