Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego księgowego w Gminnym Zakładzie Oświaty w Ozimku
Dyrektor Gminnego Zakładu Oświaty w Ozimku
ogłasza nabór na stanowisko GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
w Gminnym Zakładzie Oświaty w Ozimku z siedzibą przy ul. ks. Jana Dzierżona 4 B, 46-040 Ozimek.
Data publikacji ogłoszenia: 26.11.2021 r.
Termin składania ofert: 10.12.2021 r. godz. 12.00
Wymiar czasu pracy: 1 etat, pełny wymiar czasu pracy.
Przewidywana data zatrudnienia: 04.01.2022 r.
1. Wymagania związane ze stanowiskiem:
1) wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- spełnienie jednego z poniższych warunków:
- ukończone ekonomiczne jednolie studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe oraz posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
- posiadanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów;
g. nieposzkalowana opinia;
h. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
2) wymagania dodatkowe:
- umiejętność kierowania zespołem;
- dyspozycyjność;
- doświadczenie pracy w administracji samorządowej lub w jednostkach samorządu terytorialnego;
- znajomość obsługi komputera w środowisku windows, programów pakietu Microsoft Office (w tym arkusz kalkulacyjny), poczty elektronicznnej oraz programów księgowych (księgowość budżetowa i rachunkowa);
- predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie organizacyjne, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, kreatywność, odporność na stres, wysoka kultura osobista;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- znajomość przepisów:
- ustawy o rachunkowości;
- ustawy o finansach publicznych;
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- ustawy o samorządzie gminnym;
- ustawy o pracownikach samorządowych;
- ustaw regulujących kwestie podatkowe, ubezpieczeń społecznych oraz prawa pracy;
- ustawy z zakresu oświaty (m.in. Karta Nauczyciela, ustawa o systemie oświaty, ustawa o systemie informacji oświatowej, ustawa prawo oświatowe, ustawa o finansowaniu zadań oświatowych).
2. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) prowadzenie rachunkowości jednostek obsługiwanych oraz Gminnego Zakładu Oświaty w Ozimku;
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym jednostek i GZO;
4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostek i GZO;
5) koordynacja pracy i nadzór nad podległymi pracownikami;
6) dekretowanie dokumentów rozrachunkowych i budżetowych jednostek i GZO;
7) sporządzanie sprawozdań z wykonania planu wydatków i dochodów budżetowych, finansowych i opisowych z zakresu prowadzonej działalności;
8) nadzór nad prowadzeniem ewidencji środków trwałych w jednostkach i GZO oraz naliczanie aktualizacji i umorzeń wartości środków trwałych;
9) nadzór nad prawidłowością rozliczania opłat za pobyt i wyżywienie dzieci w jednostkach;
10) koordynacja w zakresie sprawozdawczości do Głównego Urzędu Statystycznego,
11) opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących rachunkowości, a w szczególności: polityki rachunkowości, zakładowego planu kont, obiegu dokumentów księgowych, zasad prowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji;
12) zapewnienie realizacji zarządzeń Burmistrza, dyrektorów jednostek i GZO dotyczących gospodarki finansowej;
13) współdziałanie ze Skarbnikiem Gminy, Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz innymi instytucjami powiązanymi z gospodarką finansową jednostek i GZO.
3a. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) praca w biurze, na pełny etat;
2) praca jednozmianowa w równoważnym systemie czasu pracy;
3) wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminem wynagradzania w Gminnym Zakładzie Oświaty w Ozimku;
4) wynagrodzenie wypłacane w rozliczeniu miesięcznym;
5) praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
6) przewidywany termin zatrudnienia – 4 stycznia 2022 r.;
7) pracę na stanowisku Głównego Księgowego zalicza się do prac lekkich pod względem obciążenia fizycznego; nie wymaga ona szczególnych właściwości psychofizycznych, choć wymagana jest sprawność komunikowania się na poziomie interpersonalnym oraz odporność na stres; na tym stanowisku, oprócz ogólnego dobrego stanu zdrowia brak jest szczególnych wymagań zdrowotnych;
3b. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Zakładzie Oświaty w Ozimku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6 %.
4. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) życiorys zawodowy zawierający wykaz wszystkich dotychczasowych miejsc pracy kandydata, z wyszczególnieniem stażu pracy w tych miejscach oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni;
3) kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie, według wzoru (kwestionariusz osobowy - pobierz) możliwego do pobrania w Gminnym Zakładzie Oświaty w Ozimku w pokoju 204;
4) kserokopie świadectw pracy, poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem, a w przypadku pozostawania w stosunku pracy- zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia lub dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej;
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem;
6) kserokopie dokumentów, poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem, potwierdzające znajomość języka polskiego (dotyczy obywateli Unii Europejskiej oraz obywateli innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP);
7) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
8) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) oświadczenie kandydata o pasiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
10) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
11) spis wszystkich dokumentów zawartych w ofercie kandydata.
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, życiorys (CV) i kwestionariusz osobowy powinny być opatrzone podpisaną własnoręcznie klauzulą:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gminny Zakład Oświaty w Ozimku dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Wyrażam zgodę na wykorzystanie mojego wizerunku podczas procesu rekrutacji (jeżeli w CV będzie zdjęcie).
Aplikacja nie zawierająca podpisanego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych lub zawierająca oświadczenie o wadliwej treści nie będzie uwzględniona w procesie rekrutacji.
5. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem, adresem zwrotnym kandydata oraz dopiskiem „Nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze – Główny Księgowy w Gminnym Zakładzie Oświaty w Ozimku” osobiście w siedzibie Gminnego Zakładu Oświaty w Ozimku, ul. ks. Jana Dzierżona 4B lub przesłać listownie na adres:
Gminny Zakład Oświaty w Ozimku, ul. ks. Jana Dzierżona 4B, 46-040 Ozimek
2) termin składania dokumentów: do dnia 10 grudnia 2021 r. do godz. 12.00.
3) za datę doręczenia dokumentów aplikacyjnych uważa się datę wpływu dokumentów do Gminnego Zakładu Oświaty w Ozimku; dokumenty doręczone po terminie nie będą rozpatrywane i podlegają zwrotowi.
6. Dodatkowe informacje:
1) o poszczególnych etapach i czynnościach naboru będą informowani (telefonicznie lub drogą elektroniczną) wyłącznie kandydaci spełniający wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze;
2) po przeprowadzonym naborze, informacja o wyniku naboru będzie zamieszczona na stronie www.bip.ozimek.pl oraz na tablicy ogłoszeń Gminnego Zakładu Oświaty w Ozimku, ul. ks. Jana Dzierżona 4B.
7. Klauzula informacyjna RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Zakład Oświaty w Ozimku, ul. ks. Dzierżona 4B, 46-040 Ozimek, NIP: 7541721677, reprezentowany przez Dyrektora, adres e-mail: dyrektor@gzo.ozimek.pl
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, Barbarą Sośnicką, jest możliwy listownie (adres powyżej) lub na adres e-mail: iod@gzo.ozimek.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
realizacji procedury rekrutacji w ramach niniejszego naboru:
- na podstawie Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO - w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych oraz w zakresie danych o niepełnosprawności w zw. z art. 9 ust. 2 lit. b ww. rozporządzenia - w ramach wykonywania szczególnych praw przez Panią/Pana dotyczących pierwszeństwa zatrudnienia na stanowisku urzędniczym, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych,
- na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, w zakresie w jakim podanie danych jest dobrowolne. Dobrowolne podanie w składanej ofercie wszelkich danych niewymaganych przepisami prawa jest traktowane jak wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. W odniesieniu do takich informacji przysługuje Pani/Panu prawo cofnięcia zgody oraz żądania ich sprostowania.
archiwizacji na podstawie przepisów prawa, w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO – w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być w szczególności osoby i podmioty upoważnione oraz podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie stosownych umów powierzenia.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
przez okres 5 lat kalendarzowych od dnia 1 stycznia następnego roku po ostatecznym zakończeniu procedury naboru zgodnej z okresem wyznaczonym w JRWA (dotyczy okresu wynikający z przedawnienia roszczeń, przepisów prawa praca czy innych praw w tym zakresie),
a) jednocześnie Pani/Pana oferta pracy w przypadku niezakwalifikowania Pani/Pana do kolejnych etapów oraz niewskazania Pani/Pana kandydatury w protokole naboru może być odebrana przez Panią /Pana osobiście lub zostanie odesłana w terminie miesiąca od dnia ogłoszenia wyniku naboru.
b) w przypadku danych podanych dobrowolnie do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okresy wskazane powyżej.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym, z wyjątkiem danych osobowych oznaczonych jako fakultatywne (nieobowiązkowe), których podanie jest dobrowolne, ale konieczne do wzięcia udziału w naborze.