Data wydruku: 2024-11-23 22:28:08

Gra miejska ... w bibliotece

Gra miejska w bibliotece
Gra miejska w bibliotece

W dniu 31.05.2015r. grupa Multiplay, dostawca internetu, telefonii i telewizji, zorganizowała w Ozimku Grę Miejską pod hasłem „Ozimek, miasto z historią”. Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Ozimku, obok Domu Kultury w Ozimku, Urzędu Gminy i Miasta, Stowarzyszenia „Dolina Małej Panwi” oraz Komisariatu Policji w Ozimku, była partnerem tego wydarzenia.

Gra miejska to rodzaj nowoczesnych podchodów, w trakcie których uczestnicy muszą wykonać zaplanowane zadania w miejscach wyznaczonych przez organizatorów.  Nie jest przy tym istotna kolejność wykonywanych poleceń. Trzeba je wykonać po prostu tak dobrze, aby zdobyć jak najwięcej punktów. Wykorzystanie przestrzeni miejskiej i nowoczesnych technologii cyfrowych, ciekawe zadania sprawdzające nie tylko wiedzę i pomysłowość, ale też sprawność fizyczną uczestników, funkcja integracyjna, to podstawowe walory tego typu form aktywizacji społeczności lokalnej.

Okazało się, że niedzielne, słoneczne majowe popołudnie to doskonały czas na wspólną zabawę w naszym mieście. Piknik pod Domem Kultury oraz gra pod hasłem „Ozimek, miasto z historią” spotkała się z dużym zainteresowaniem mieszkańców.  Do udziału w zawodach zgłosiło się ponad 30 drużyn składających się z dwóch, trzech lub czterech osób. Najczęściej były to rodziny, ale także grupy przyjaciół. Wszyscy musieli zmierzyć się z jednakowymi wyzwaniami. Wśród nich znalazły się m.in.: rzut do celu i spacer po prostej w alkogoglach, selfie z panem burmistrzem, strzały na bramkę na Orliku, gra na bębnie Ozimskiej Orkiestry Dętej, kręcenie pałeczką mażoretkową czy też scenka teatralna.

Każda z grup odwiedziła również bibliotekę, by wykonać przygotowane dla nich zadania. Po pierwsze wykorzystując księgozbiór regionalny, a konkretnie książkę J. T. Jurosa pt. „W Dolinie Małej Panwi”, należało ustalić, w którym roku odwiedził ozimską hutę słynny niemiecki poeta Johann Wolfgang Goethe. Następnie korzystając z bibliotecznych komputerów i Internetu należało określić ilość książek elektronicznych udostępnianych przez bibliotekę za pośrednictwem strony Libra IBUK. Drużyny musiały także oszacować liczbę czytelników zarejestrowanych w Wypożyczalni dla Dorosłych na dzień 31.05.2015r. W wykonaniu tych zadań niezbędna często była pomoc bibliotekarza. Najtrudniejszym i najbardziej czasochłonnym zadaniem stało się układanie puzzli w formacie A4 przedstawiających dawny i obecny budynek Domu Kultury.

Wszyscy uczestnicy z dużym zaangażowaniem starali się wykonać zadania opisane na karcie gry. Istotna okazała się umiejętność współpracy i pomysłowość. Najwięcej punktów zdobyli czterej gimnazjaliści, którzy wystartowali pod nazwą „Patola”.  To im przypadła wisienka na torcie czyli nagroda główna dla zwycięzcy -  bezpłatna, 2 - letniej usługa dostępu do Internetu o prędkości 300 Mb/s. A dodatkowe bonusy w postaci dreszczyku emocji, smaku rywalizacji,  radości wspólnej zabawy, jakich doświadczyli zawodnicy, z pewnością wszystkim dostarczyły satysfakcji.   

Serdecznie gratulujemy zwycięskiej drużynie oraz pozostałym uczestnikom gry.