Gmina Ozimek podpisała porozumienie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w sprawie współpracy przy realizacji programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.
W ramach wsparcia mieszkańcy Gminy Ozimek będą mogli składać wnioski o dotację w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Ozimek.
Pomoc w wypełnianiu wniosków o dofinansowanie w programie Czyste Powietrze
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom właścicieli budynków mieszkalnych jednorodzinnych, uprawnionym do uzyskania dofinansowania w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze, Urząd Gminy i Miastaw Ozimku będzie udzielał wsparcia mieszkańcom w składaniu wniosków.
Wypełnianie wniosków odbywać się będzie, po telefonicznym umówieniu terminu, z pomocą pracownika urzędu, który będzie udzielał wyjaśnień dotyczących wniosku i zasad dofinansowania oraz pomagałw wypełnieniu wniosku (Urząd Gminy i Miasta w Ozimku udostępni w swojej siedzibie stanowisko komputerowe do wypełnienia wniosków o dofinansowanie).
Prosimy o wcześniejsze uzgodnienie terminu i godziny wizyty pod numerem telefonu: 77 4622852 lub 774622806 w celu zapewnienia sprawnej obsługi interesantów.
Możliwość wypełnienia wniosku wraz z pracownikiem urzędu będzie możliwa, po wcześniejszym umówieniu terminu, w następujących godzinach:
- poniedziałek w godzinach między 12.00 a 16.00
- środa w godzinach między 13.00 a 15.00
- czwartek w godzinach między 8.00 a 12.00
Wniosek o dofinansowanie wypełnia Wnioskodawca na podstawie danych i informacji własnych. Za poprawność i rzetelność danych wprowadzonych do wniosku, w tym za zgodność danych ze stanem faktycznym, odpowiada wyłącznie Wnioskodawca.
Wnioski o dotację wypełniane są za pomocą portalu www.gov.pl i systemu GWD: gwd.nfosigw.gov.pl
W CELU ZŁOŻENIA WNIOSKU O DOFINANSOWANIE NIEZBĘDNE SĄ:
- aktualny adres e-mailowy wraz z hasłem (niezbędny do utworzenia konta na portalu beneficjenta oraz do złożenia wniosku),
- nr telefonu kontaktowego,
- PESEL swój oraz współmałżonka/współmałżonki,
- numer księgi wieczystej,
- numer działki,
- przybliżony rok wystąpienia o pozwolenie na budowę,
- powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego w m2 (mierzona po zewnętrznym obrysie budynku, łącznie z tarasami, balkonami, piwnicami i garażami podziemnymi),
- wartość dochodu/rodzaj PIT,
- dokument potwierdzający prawo własności budynku mieszkalnego (jeśli dla budynku lub nieruchomości gruntowej nie została założona księga wieczysta np. akt notarialny lub inny dokument potwierdzający prawo własności budynku),
- zaświadczenie wydane zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez organ właściwy ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy, nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, wskazujące przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy (w przypadku podwyższonego poziomu dofinansowania),
- załącznik zawierający oświadczenia: współwłaściciela/wszystkich współwłaścicieli o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie (jeśli budynek/lokal mieszkalny jest objęty współwłasnością); współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań (jeśli wnioskodawca posiada ustawową wspólność majątkową),
- jeżeli inwestycja została już rozpoczęta, data wystawienia pierwszej faktury,
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, liczba ha przeliczeniowych (najlepiej zabrać ze sobą decyzje podatkową, ponieważ tam widnieje taka informacja),
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w budynku na który staramy się o dotację, powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności,
- w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na termomodernizację budynku, liczba m2 okien, drzwi, materiałów budowlanych wykorzystanych do np. ocieplenia ścian.
W CELU ZOŻENIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ NIEZBĘDNE SĄ:
- aktualny adres e-mailowy wraz z hasłem (niezbędny do utworzenia konta w systemie GWD),
- nr telefonu kontaktowego,
- PESEL wnioskodawcy,
- nr umowy o dofinansowanie oraz maksymalna przyznana kwota dotacji (zamieszczone w liście poleconym przesłanym przez WFOŚiGW w Opolu),
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności,
- data wystawienia pierwszej faktury,
- kwota dotacji wnioskowana lub rozliczona w ramach wcześniejszych wniosków o płatność (tylko w przypadku składania wniosku po raz drugi lub trzeci),
- nr rachunku bankowego.