Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Ozimku, która miała miejsce 24 kwietnia br. obradowano m.in. o bezpieczeństwie w gminie, miejscach w przedszkolach oraz kształcie budżetu obywatelskiego w 2018 roku.
Radni podjęli następujące uchwały: w sprawie utworzenia przez Gminę Ozimek spółki komunalnej działającej pod firmą Ozimskie Przedsiębiorstwo Komunalne Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; w sprawie zmiany budżetu gminy na 2017 rok; w sprawie przeprowadzenia na terenie gminy Ozimek konsultacji społecznych projektu Budżetu Obywatelskiego Miasta Ozimka na 2018 rok; w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.
Ponadto oceniono stan bezpieczeństwa na terenie miasta i gminy. Na pytania radnych odpowiadał Z-ca Komendanta Komisariatu Policji w Ozimku podkom. Maciej Kucharski, który wskazał, że główne trudności wynikają z braków kadrowych.
Rajcy pozytywnie ocenili działalność Ośrodka Integracji i Pomocy Społecznej w Ozimku. Rozmawiali także na temat ochrony zdrowia oraz sytuacji bezrobotnych w gminie, których w 2016 było 655, a w 2017 jest 596.
W ramach obrad dokonano również oceny zarządzania kryzysowego w Gminie Ozimek. Opisano zasoby gminy w tej dziedzinie, która dysponuje 8 jednostkami OSP oraz PGKiM, a w przypadku większego zagrożenia ma możliwość zwrócenia się o wsparcie do Starosty lub Wojewody.
Burmistrz Jan Labus przedstawił także plan zadań na kolejne lata wskazując priorytetowe projekty inwestycyjne (m. in. dokończenie kanalizacji i remonty dróg oraz stworzenie nowych terenów inwestycyjnych, jak również mieszkaniowych), zadania z zakresu promocji oraz polityki prorodzinnej.