Data wydruku: 2024-12-18 02:47:04

Przetarg nieograniczony nr ZZP.271.05.2014.JM na zadanie pm.: Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz na zadania inwestycyjne realizowane w 2014 roku.

W DNIU 27.05.2014r. OGŁOSZONO WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY (załącznik)

 

 Dz.U./S S74
15/04/2014
128042-2014-PL

Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

Polska-Ozimek: Usługi udzielania kredytu
2014/S 074-128042
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Ozimek, siedziba Urząd Gminy i Miasta w Ozimku
ul. ks. J. Dzierżona 4b
Punkt kontaktowy: Urząd Gminy i Miasta Ozimek, ul. ks. J. Dzierżona 4b, 46-040 Ozimek
Osoba do kontaktów: Justyna Matysek
46-040 Ozimek
POLSKA
Tel.: +48 774622839
E-mail: j.matysek@ugim.ozimek.pl
Faks: +48 774622811
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.ozimek.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz
dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)
punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1) Opis
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy oraz na zadania inwestycyjne realizowane w 2014 roku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia
usług
Usługi
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a) Usługi ubezpieczeniowe b) Usługi bankowe i inwestycyjne
Kod NUTS

II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Ozimek kredytu inwestycyjnego długoterminowego do
wysokości 6.000.000 PLN (słownie: sześć milionów PLN) na finansowanie i refinansowanie wydatków
inwestycyjnych poniesionych po 1.1.2014 roku.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
66113000
II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8) Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2) Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:
2. Wykorzystanie kredytu będzie następować każdorazowo poprzez przelew środków na rachunek
bankowy Gminy na podstawie przedkładanych kserokopii faktur w terminie 3 dni od złożonej dyspozycji
Zamawiającego.
3. Termin wykorzystania kredytu określa się na 30.6.2015 r.,
4. Spłata kapitału nastąpi od 1.1.2015 roku do 31.12.2022 roku w ratach kwartalnych.
5. Odsetki od kredytu naliczane będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki od kredytu naliczane
będą w okresach miesięcznych i płatne w okresach miesięcznych w ostatnim dniu miesiąca kończącego
kalendarzowy miesiąc.
6. Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej rocznej stopie procentowej składającej się z sumy:
stałej w okresie kredytowania marży banku
zmiennej w okresie kredytowania stawki oprocentowania określonej dla jednomiesięcznych depozytów
bankowych (WIBOR – 1M)
7. Celem przygotowania oferty w niniejszym postępowaniu Wykonawca winien przyjąć wysokość stawki
WIBOR-1M na dzień 9.4.2014r. w wysokości 2,62 %.
8. Formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową i pisemne
oświadczenie kredytobiorcy o poddaniu się egzekucji w razie nie spłacenia zobowiązań.
9. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania pełnej kwoty kredytu bez dodatkowych obciążeń
finansowych.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych
kosztów.
11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do refundowania z kredytu wydatków poniesionych przed zawarciem
umowy kredytowej.
12. Zamawiający nie ponosi dodatkowych opłat i prowizji z tytułu wystawianych przez banki zaświadczeń i
innych dokumentów niezbędnych Zamawiającemu do prowadzenia ewidencji księgowej i ustalenia kwoty
zobowiązań finansowych.
II.2.2) Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.3) Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.1.2015. Zakończenie 31.12.2022
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1) Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje:
1. Wysokość wadium
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 50.000 PLN
(słownie: pięćdziesiąt tysięcy zł)
2. Forma wadium
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancjach z
tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium.
1) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank
Spółdzielczy Leśnica Oddział Ozimek
Nr rachunku 78 8907 1050 2004 3000 1010 0007 – na przelewie należy umieścić informację „Wadium –
udzielenie kredytu”
2) wadium w pozostałych akceptowanych formach należy składać w oryginale w osobnej kopercie razem z
ofertą;
3) do oferty należy dołączyć kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem wnoszonego wadium.
4) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu,
Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego
potwierdzi, że otrzymał wadium przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku
dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawione¬go przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym,
ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez
Wykonawcę.
5) Wniesienie wadium po upływie terminu składania ofert skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania
zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2.
6) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona
zgodnie z obowiązującym prawem.
III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących:
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym celu:
a) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z umowy spółki
bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę;
b) każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę samodzielnie musi spełniać warunki dotyczące nie
podlegania wykluczeniu z postępowania.
Dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków (wymienione w rozdziale VIII w pkt 2, a także informację o
przynależności do gr. kapitałowej) składają wszyscy Wykonawcy wspólnie składający jedną ofertę.
c) pozostałe warunku udziału w postępowaniu określone w rozdziale VIII pkt 2-4 Wykonawcy mogą spełniać
łącznie, ponieważ wspólne złożenie oferty prowadzić ma do wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, opisanych w SIWZ. Zatem wystarczające będzie, jeżeli dokumenty potwierdzające spełnianie
pozostałych warunków złoży tylko jeden z Wykonawców wspólnie składających ofertę, o ile wykazane zostanie
w ten sposób spełnianie warunków udziału w postępowaniu postawionych w SIWZ.
d) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa rozdziale VIII pkt 1.1 SIWZ
Wykonawcy mogą złożyć łącznie, pod warunkiem, iż oświadczenie to zostanie podpisane w imieniu wszystkich
podmiotów występujących wspólnie przez Pełnomocnika lub przez wszystkie podmioty składające ofertę
wspólną; Zamawiający dopuszcza również złożenie Oświadczenia przez każdego z Wykonawców odrębnie.
III.1.4) Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2) Warunki udziału
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub
handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą
ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania.
warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że posiada decyzję Prezesa Narodowego
Banku Polskiego lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego lub inny dokument upoważniający do
wykonywania działalności bankowych na podstawie ustawy z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r. „Prawo
Bankowe” (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.).
Zamawiający oceni spełnianie w/w warunku na podstawie złożonego przez Wykonawcę zezwolenia lub innego
dokumentu upoważniającego do wykonywania działalności bankowej.
oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w związku z brakiem podstaw do
wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy
W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt VI, każdy z Wykonawców
powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia lub dokumenty:
1) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp - załącznik nr 1 do
oferty;
2) decyzję Prezesa Narodowego Banku Polskiego lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego lub inny
dokument upoważniający do wykonywania działalności bankowych na podstawie ustawy z dnia z dnia 29
sierpnia 1997 r. „Prawo Bankowe” (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 1376 z późn. zm.).
W celu potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp, każdy z Wykonawców
powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia lub dokumenty:
1) oświadczenie Wykonawcy, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 Pzp -
załącznik nr 2 do oferty.
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert
3) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu —
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu — wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Pzp,
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 Pzp,
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
7) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy,
wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
Ponadto obok dokumentów wymienionych w pkt 1 i 2 potwierdzających spełnienie warunków udziału w
postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą składa:
1) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacja o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej -
załącznik nr 3 do oferty;
2) dowód wniesienia wadium w formie pieniężnej (kopia przelewu) lub kserokopia potwierdzona za zgodność
z oryginałem dowodu wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz (oryginał należy załączyć do oferty w
osobnej kopercie).
3) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia - dokument
ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego; Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za
zgodność z oryginałem notarialnie;
Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast
dokumentów, o których mowa:
a) w pkt 1 ppkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania
lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z
przedmiotem zamówienia.
b) w pkt 2 ppkt 2-4 i ppkt 6 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesięce przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
c) w pkt 2 ppkt 5 i 7 – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca
zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt
4-8, 10 i 11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
2) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym
oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed
właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, lub przed notariuszem.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zamawiający nie precyzuje
w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób
szczególny.
Zamawiający oceni ww. warunek na podstawie oświadczenia – załącznik nr 1 do oferty.
III.2.3) Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest
wykazać w sposób szczególny.
Zamawiający oceni ww. warunek na podstawie oświadczenia – załącznik nr 1 do oferty.
III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie
usługi: nie
Sekcja IV: Procedura
IV.1) Rodzaj procedury
IV.1.1) Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena 

IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3) Informacje administracyjne
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
ZZP.271.05.2014.JM
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
21.5.2014 - 10:00
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 21.5.2014 - 10:15
Miejscowość:
Urząd Gminy i Miasta w Ozimku, ul. Ks. J. Dzierżona 4b, Sala Narad nr 20 (parter).
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3) Informacje dodatkowe
Istotne dla stron postanowienia dotyczące umowy
1. Projekt umowy na udzielenie kredytu przygotuje bank, którego oferta zostanie wybrana.
2. Podstawą do sporządzenia ostatecznej umowy będzie projekt umowy, o którym mowa w pkt 1 zawierający
ogólne i szczegółowe warunki dotyczące udzielenia kredytu długoterminowego odpowiadające treści SIWZ.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do projektu umowy.
4. Zamawiający będzie żądał zagwarantowania w umowie następujących warunków:
oprocentowanie kredytu będzie zmienne, obliczane dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego i okresu
karencji w oparciu o miesięczny wskaźnik WIBOR 1M dla depozytów powiększony o marżę wykonawcy, stałą w
okresie kredytowania,
płatności odsetek będą realizowane do ostatniego dnia każdego miesiąca, z tym że, jeśli będzie to dzień wolny
od pracy, to płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym terminie. Za zgodą Banku wysokość rat w
określonym czasie może być niższa niż minimalna przy czym Zamawiający zobowiązany jest wystąpić do
Banku ze stosownym wnioskiem.
spłata kwoty zaciągniętego kredytu będzie następowała w kwartalnych ratach wg planu finansowego ustalonego
w Wieloletniej Prognozie Finansowej Zamawiającego
spłata kredytu następować będzie kwartalnie z okresem karencji do 31.12.2014 r.
stawka procentowa marży banku będzie niezmienna w okresie kredytowania.
kredyt będzie wykorzystany w formie bezgotówkowej w sposób zgodny z opisanym w przedmiocie
zamówienia 
Odsetki naliczane będą na ostatni dzień danego miesiąca, od faktycznie wykorzystanego kredytu, za każdy
dzień w danym okresie. Dla potrzeb naliczania odsetek przyjmuje się, rzeczywistą liczbę dni w danym roku.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania przyznanego kredytu w pełnej wysokości bez
podnoszenia jakakolwiek dodatkowej prowizji, opłaty czy wynagrodzenia rekompensującego oraz nie będzie to
skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej, a odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanej kwoty.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do refundowania z kredytu wydatków poniesionych przed zawarciem
umowy kredytowej.
Formę zabezpieczenia spłaty kredytu z należnymi odsetkami stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją
wekslową równą wielkości udzielonego kredytu.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian w umowie w stosunku do treści oferty na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli konieczność takiej zmiany wynika z okoliczności której
nie można było przewidzieć w ogłoszeniu o zamówienia lub Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
dopuszcza się możliwość wydłużenia terminu spłaty zadłużenia, przy czym wniosek Zamawiającego musi
zostać zaakceptowany przez bank.
dopuszcza się możliwość zmiany terminu wykorzystania kredytu, w przypadku zmiany terminu realizacji
inwestycji
dopuszcza się możliwość przewalutowania kredytu, w przypadku wejścia Polski do strefy Euro
dopuszcza się możliwość przewalutowania kredytu na inna walutę, jeśli będzie to korzystniejsze dla
Zamawiającego.
VI.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
VI.4.2) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcom oraz innym osobom i podmiotom
wskazanym w art. 179 ust. 1 PZP, jeżeli mają lub miały interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz
poniosły lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługują
środki ochrony prawnej.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz niniejszej SIWZ przysługują również
organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 PZP.
3. Środkami ochrony prawnej są:
a) odwołanie – art. 180 PZP i następne,
b) skarga do sądu – art. 198a PZP i następne.
4. Odwołanie przysługuje wyłącznie wobec:
a) opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
b) wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenia zamówienia,
c) odrzucenia oferty odwołującego się.
5. Odwołanie powinno wskazać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się
niezgodność z przepisami PZP., zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać
okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej. 
6. Skarga do sądu przysługuje stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego na orzeczenie Krajowej
Izby Odwoławczej.
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
10.4.2014

Załączniki:
Ogłoszenie o zamówieniu (164,50 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:47 Liczba pobrań: 25

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (383,50 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:50 Liczba pobrań: 55

Opinia RIO w sprawie możliwości finansowania deficytu (48,82 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 31

opinia RIO o możliwości spaty kredytu (72,68 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 22

sprawozdanie Rb NDS (151,84 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 22

sprawozdanie Rb-27S (1,01 MB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 34

sprawozdanie Rb 28S (1,37 MB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 12

sprawozdanie Rb N (261,97 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 8

sprawozdanie Rb PDP (146,92 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 10

sprawozdanie Rb ST (119,88 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 7

sprawozdanie Rb UZ (242,57 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 6

sprawozdanie Rb Z (98,18 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 13

uchwała RM 343 - budżet na 2014 (3,23 MB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 17

Uchwała RM 344 - WPF (311,78 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 17

uchwaa RM 363 - zmiana budetu (392,08 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 16

Uchwała RM 364 - zmiana WPF (337,80 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 24

Opinia RIO w sprawie planowanej wysokości długu (52,12 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-15 16:52 Liczba pobrań: 24

Wyjaśnienie treści SIWZ (61,00 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:16 Liczba pobrań: 19

Zmiana treści SIWZ (66,50 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:16 Liczba pobrań: 23

Zmiana ogłoszenia o zamówieniu przesłana do publikacji (83,53 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:16 Liczba pobrań: 15

emisja_obligacji (741,92 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:18 Liczba pobrań: 15

opini_RIO_o_wykonaniu_budetu_za_2013 (138,60 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:18 Liczba pobrań: 10

opinia_RIO_o_projekcie_budetu_na_2014 (102,63 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:18 Liczba pobrań: 7

opinia_RIO_o_projekcie_WPF (96,30 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:18 Liczba pobrań: 9

powoanie_Skarbnika (14,74 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:18 Liczba pobrań: 3

Rb_27_s_2012 (1011,05 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 3

Rb_27_s_za_I_kw_2014 (793,42 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 5

Rb_28_s_za_2012 (1,40 MB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 4

Rb_N_za_I_kw_2014 (292,87 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 4

RB_N_za_2012 (290,76 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 2

Rb_28_S_za_I_kw_2014 (1,33 MB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 3

Rb_NDS_za_2012 (182,62 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 3

Rb_Z_2012 (291,15 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 3

Rb_NDS_za_I_kw_2014 (206,54 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 5

Rb_Z_za_I_kw_2014 (80,47 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:19 Liczba pobrań: 8

uchwaa_Nr_344_w_sprawie_WPF_- w całości (771,20 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:20 Liczba pobrań: 2

uchwaa_Nr_364_w_sprawie_zmiany_WPF_- w całości (687,89 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:20 Liczba pobrań: 8

zawaidczenie_o_wyborze_Burmistrza (95,47 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:20 Liczba pobrań: 3

uchwaa_RM_w_sprawie_zacignicia_kredytu (28,74 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:20 Liczba pobrań: 10

zmiana_budetu_na_2010_porczenie (28,90 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-04-28 17:20 Liczba pobrań: 7

II Wyjaśnienie treści SIWZ (81,00 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-05-08 14:21 Liczba pobrań: 13

III Wyjaśnienie treści SIWZ (125,93 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-05-08 14:22 Liczba pobrań: 14

Zał. do III wyjaśnień SIWZ - zobowiązania finansowe gminy (122,52 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-05-08 14:22 Liczba pobrań: 22

IV wyjaśnienie treści SIWZ (59,50 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-05-13 10:21 Liczba pobrań: 23

Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty (174,50 kB)

załączył: Justyna Matysek, Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami dnia 2014-05-27 14:18 Liczba pobrań: 36