II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
1. Charakterystyka gminy
Zgodnie z danymi posiadanymi przez Zamawiającego:
a) powierzchnia gminy wynosi 12 650 ha, w tym miasto 325 ha.
b) liczba osób zamieszkałych na terenie Gminy Ozimek wynosi 14 292 zgodnie ze złożonymi deklaracjami,
c) gmina ma charakter miejsko–wiejski i składa się z 13 wsi (Antoniów, Biestrzynnik, Chobie, Dylaki, Grodziec, Jedlice, Krasiejów, Krzyżowa Dolina, Mnichus, Nowa Schodnia, Pustków, Schodnia i Szczedrzyk) oraz miasta Ozimka.
d) liczba budynków jednorodzinnych – około 2 916,
e) liczba budynków wielorodzinnych – około 125, na terenie których jest zlokalizowanych 74 altan śmietnikowych lub miejsc posadowienia pojemników na odpady komunalne.
2. Rodzaje odbieranych odpadów
Wykonawca zobowiązany jest do:
1) odbierania oraz zagospodarowania z terenu Zamawiającego każdej ilości zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie: 20 03 01,
2) odbierania oraz zagospodarowania z terenu Zamawiającego każdej ilości odpadów komunalnych selektywnie zbieranych, do których zalicza się: żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów, opakowania z papieru i tektury, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania z metali, opakowania wielomateriałowe, zmieszane odpady opakowaniowe, opakowania ze szkła, papier i tektura, szkło, odpady kuchenne ulegające biodegradacji, przeterminowane leki, tworzywa sztuczne, metale, odpady ulegające biodegradacji, inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny oraz odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach o kodach: 10 01 01, 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 08, 20 01 31*, 20 01 32, 20 01 39, 20 01 40, 20 02 01, 20 01 99, 20 03 99,
3) odbierania oraz zagospodarowania dwa razy w roku w ramach tzw. „wystawki”, przez Wykonawcę z terenu Zamawiającego każdej ilości odpadów komunalnych selektywnie zbieranych nie wymienionych w pkt. 2) niniejszego ustępu, do których zalicza się: zużyte opony oraz meble i inne odpady wielkogabarytowe o kodach: 16 01 03, 20 03 07.
3. Sposób i częstotliwość odbioru odpadów
Wykonawca zobowiązuje się odbierać odpady komunalne z następującą częstotliwością:
1) zmieszane odpady komunalne – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie dla zabudowy jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż jeden raz na tydzień w zabudowie wielorodzinnej;
2) zebrane selektywnie żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów pochodzące z palenisk i kotłów opalanych paliwami stałymi – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie dla zabudowy jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż jeden raz na tydzień w zabudowie wielorodzinnej;
3) zebrane selektywnie tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie w zabudowie jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż jeden raz na tydzień w zabudowie wielorodzinnej;
4) zebrane selektywnie szkło oraz odpady opakowaniowe ze szkła i papier – nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące w zabudowie jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie w zabudowie wielorodzinnej;
5) odpady komunalne ulegające biodegradacji to jest odpady komunalne zielone i inne ulegające biodegradacji – w okresie od kwietnia do października nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie dla zabudowy jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż raz w tygodniu dla zabudowy wielorodzinnej, a w okresie od listopada do marca nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu dla zabudowy jednorodzinnej oraz nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie dla zabudowy wielorodzinnej;
6) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony – nie rzadziej niż dwa razy w roku w systemie tzw. „wystawki”.
4. Wyposażenie w pojemniki
1. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy na świadczenie usługi wyposażyć obsługiwany obszar w zestaw specjalistycznych pojemników do zbierania i odbierania odpadów komunalnych:
1) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia obsługiwanych nieruchomości w pojemniki do zbierania i odbierania odpadów komunalnych stosownie do rodzaju zabudowy, ilości powstających odpadów oraz częstotliwości ich opróżniania;
2) dostarczone pojemniki powinny spełniać normy wymagane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz zapisy „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ozimek” oraz zapisy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29.12.2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2017 r. poz. 19) – Zamawiający dopuszcza stosowanie pojemników w innej kolorystyce, ale muszą one być oznakowane naklejką w odpowiednim kolorze i posiadać opis frakcji odpadów;
3) naklejki do oznakowania pojemników powinny być odporne na warunki atmosferyczne, wykonane z foli samoprzylepnej odpornej na wilgoć, z zastosowaniem druku wysokoodpornego na promieniowanie UV, o gwarantowanej trwałości, zapewniającej czytelność przez cały okres realizacji usługi oraz w formacie A4 (210x297 mm).
2. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać w okresie realizacji umowy (niezależnie od terminu określonego w ust. 1), na wezwanie Zamawiającego, w miejsce i terminie wskazane przez tego ostatniego, pojemniki w przypadku gdy konieczność ich dostarczenia pojawiła się później (np. w przypadku złożenia nowych deklaracji, uszkodzenia pojemników itp.).
3. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć właścicieli nieruchomości w pojemniki sprawne technicznie i o estetycznym wyglądzie.
4. Wykonawca zapewni pojemniki do zbierania odpadów spełniające wymagania określone w ustawie o systemie oceny zgodności lub wymagania Polskich Norm.
5. Pojemniki do zbierania odpadów powinny być wymieniane w przypadku ich uszkodzenia lub zniszczenia oraz na bieżąco uzupełniane w przypadku ich kradzieży lub całkowitego zniszczenia.
6. Pojemniki uszkodzone z winy właściciela nieruchomości są uzupełniane na jego koszt.
7. Pojemniki Wykonawca dostarcza właścicielowi nieruchomości uzyskując od niego potwierdzenie ich dostarczenia. Potwierdzenie powinno zawierać datę i podpis właściciela nieruchomości.
8. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić działanie linii telefonicznej obsługiwanej od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-15.00 oraz skrzynki poczty elektronicznej do obsługi Zamawiającego, w celu zgłaszania przez tego ostatniego: zapotrzebowania na pojemniki, ustalania sposobu i terminu wyposażenia nieruchomości w pojemniki.
5. Wymagania zamawiającego wobec wykonawcy
a) w zakresie posiadania pojazdów i bazy magazynowo-transportowej
— Wykonawca do realizacji usługi zapewni pojazdy spełniające warunki wynikające z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
— Wykonawca zapewni pojazdy specjalistyczne przystosowane od odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów:
co najmniej trzy pojazdy typu śmieciarka, przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników stałych z funkcją kompaktującą o masie powyżej 29 Mg,
co najmniej trzy pojazdy typu śmieciarka, przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z pojemników stałych, w tym co najmniej dwa pojazdy typu śmieciarka trzykomorowa z funkcją kompaktującą,
co najmniej jeden pojazd typu śmieciarka do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej z pojemników stałych,
— Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć pojazdy do odbioru i transportu odpadów z pojemników w kamery monitorujące odbiór odpadów komunalnych oraz umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych.
— Wykonawca do realizacji usługi zapewni bazę magazynowo-transportową usytuowaną w Gminie Ozimek lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy na terenie, do którego posiada tytuł prawny, spełniającą warunki wynikające z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
b) w zakresie opracowania harmonogramu odbioru odpadów
W zakresie opracowania i dostarczenia harmonogramu odbioru odpadów komunalnych Wykonawca zobowiązuje się:
a) opracować w podziale na zabudowę jednorodzinną i wielorodzinną na okres świadczenia usługi, z podaniem dokładnych dat (dzień, miesiąc, rok), harmonogram odbioru poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych, w szczególności:
zmieszanych odpadów komunalnych,
odpadów zbieranych selektywnie: papieru i tektury, metalu, tworzywa sztucznego, opakowań wielomateriałowych oraz szkła,
odpadów zielonych oraz odpadów komunalnych ulegających biodegradacji,
żużli, popiołów paleniskowych i pyłów z kotłów,
mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz zużytych opon.
b) uzgodnić harmonogram z Zamawiającym w taki sposób, aby co najmniej na 14 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi został on zaakceptowany przez obydwie Strony;
c) uwzględnić w harmonogramie wymaganą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych w taki sposób, aby nie dochodziło do przepełniania pojemników na odpady, szczególnie w dniach świątecznych oraz w dniach wolnych od pracy;
d) wydrukować i dostarczyć do właścicieli nieruchomości harmonogram odbioru odpadów komunalnych.
c) w zakresie opracowania ulotek w ramach działań edukacyjnych
Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest:
— opracować czytelną i przejrzystą ulotkę informacyjno – edukacyjną zawierającą sposób segregowania odpadów w wersji papierowej i elektronicznej,
— wydrukować ulotki informacyjno – edukacyjne w ilości 4000 egzemplarzy i przekazać je właścicielom nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi.
Szczegółowe informacje dotyczące ulotki:
format A4 (210X297 mm) składana na dwie części, dwustronna, papier kreda 170 g full kolor, folia mat dwustronnie, 4000 sztuk, wersja papierowa i elektroniczna
Ulotka informacyjno – edukacyjna powinna zawierać w szczególności:
1. Informację o prawidłowym segregowaniu odpadów komunalnych wraz z rysunkami do jakich pojemników należy wrzucać powstałe odpady,
2. pouczenie o konieczności segregowania śmieci,
3. informację edukacyjną o szkodliwości niesegregowanych odpadów na środowisko i społeczeństwo oraz zalety w przypadku ich segregowania.
Warunki:
Opracowana ulotka informacyjno – edukacyjna musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego. Po uzyskaniu zgody od Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć ulotkę w wersji papierowej do każdej nieruchomości na terenach zamieszkałych Zamawiającego w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć ww. ulotkę w wersji elektronicznej do siedziby Zamawiającego w celu umieszczenia jej na stronie internetowej.
d) w zakresie sporządzania i przesyłania dokumentacji:
W zakresie prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą niniejszym zamówieniem Wykonawca zobowiązuje się:
a) prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t. j. Dz.U. 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.);
b) przekazywać raz dziennie nagrania z kamer (na płycie CD/DVD lub innym nośniku wraz ze wskazaniem daty odbioru odpadów komunalnych) znajdujących się na pojazdach;
c) sporządzać miesięczne sprawozdania w formie papierowej i elektronicznej w terminie do 10 dni od dnia zakończenia danego miesiąca kalendarzowego zawierające w szczególności:
dla odpadów komunalnych zmieszanych informację o:
— ilości (masie) odbieranych odpadów zmieszanych,
— miejscu przekazania odebranych odpadów zmieszanych,
dla odpadów komunalnych zbieranych selektywnie informacje o:
— rodzaju i ilości (masie) odebranych poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie,
dla odpadów komunalnych zbieranych selektywnie (pozostałe odpady surowcowe) informacje o:
— ilości (masie) odebranych mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,
— ilości (masie) odebranych zużytych opon.
d) Okazywać na każde żądanie Zamawiającego dokumenty sporządzane na potrzeby ewidencji odpadów komunalnych oraz dokumenty potwierdzające osiągnięcie określonych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
e) Trwale zapisywać i przechowywać w sposób zapewniający odczytanie danych oraz udostępniać na żądanie Zamawiającemu informacje o położeniu i miejscach postojów pojazdów, którymi Wykonawca realizuje przedmiot niniejszej Umowy oraz informacje o miejscach wyładunku odpadów pochodzące z monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego;
f) Sporządzać opis zdarzenia (protokół) i dokumentację fotograficzną cyfrową oraz udostępniać Zamawiającemu w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt e) – f) Umowy, § 5 ust. 1 pkt f) – g) Umowy, § 6 ust. 1 pkt c) Umowy.
e) dodatkowo Zamawiający wymaga od Wykonawcy
a) zapewnienia w trakcie trwania umowy dostępu do „systemu GPS” dzięki któremu Zamawiający będzie mógł śledzić bieżące położenie pojazdów realizujących zlecone zadanie. „System GPS” będzie umożliwiał wykonanie raportów z przebytych tras pojazdów realizujących zadania zlecone przez Zamawiającego.
b) poprzez portal udostępniony przez zamawiającego Wykonawca będzie realizował następujące obowiązki:
— tworzenie tras wywozowych,
— tworzenie harmonogramów wywozu odpadów na poszczególnych trasach,
— tworzenie dziennych raportów zawierających ilości poszczególnych rodzajów odpadów,
— przekazywanie informacji o nieprawidłowościach potwierdzonych dokumentacją fotograficzną powiązaną z nagraniami z kamer
— przesyłanie sprawozdań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
f) Pracownicy
a) Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie oraz zanonimizowane dokumenty tj. potwierdzenie opłacania składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudniania na podstawie umowy o pracę dotyczące listy osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w zakresie czynności wskazanych w Opisie przedmiotu zamówienia.
b) Lista pracowników zatrudnionych na umowę o pracę winna określać w szczególności: Imię i nazwisko pracownika, zakres wykonywanych czynności, uprawnienia i doświadczenie.
c) Niezłożenie dokumentów o których mowa w ust. 1 niniejszego §, będzie skutkowało naliczeniem kary umownej w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §6 ust.1 za każdy dzień zwłoki.
d) W przypadku wprowadzenia zmian w składzie osobowym, Wykonawca zobowiązany jest zaktualizować wykaz pracowników zatrudnionych na umowę o pracę i przedstawić dokumenty potwierdzające, że nowy pracownik posiada kwalifikacje nie mniejsze niż pracownik, który był wskazany w wykazie pracowników.
e) Zamawiający w przypadku powzięcia wątpliwości co do sposobu zatrudnienia zastrzega sobie możliwość zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Szacunkowa wartość bez VAT: 7 123 610,57 PLN