06.12.2019 Dodano informację z otwarcia ofert
02.01.2020 Dodano informację o udzieleniu zamówienia
Dyrektor Ośrodka Integracji i Pomocy Społecznej
ogłasza postępowanie na podstawie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.
– Prawo zamówień publicznych
na zadanie pn:
„Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych
na rzecz uprawnionych mieszkańców Gminy Ozimek”
ZAMAWIAJĄCY
NAZWA I ADRES: Ośrodek Integracji i Pomocy Społecznej w Ozimku , ul. ks. Jana Dzierżona 4 B, 46-040 Ozimek, woj. opolskie, tel. 77 462 28 74, faks 77 4651 314.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Rodzaj zamówienia: usługi społeczne.
Świadczenie usług opiekuńczych – dla około 85 osób, oraz świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych – dla około 5 osób średnio w ilości od 2 do 4 godzin dziennie przez ilość dni w tygodniu w zależności od potrzeb i stanu zdrowia świadczeniobiorcy – średnio ok. 3 000 godz. dla usług opiekuńczych miesięcznie i ok.50 h dla specjalistycznych usług opiekuńczych miesięcznie. Miejscem wykonywania usług jest miejsce zamieszkania podopiecznego.
a) zaopatrywanie w żywność,
b) pomoc w przygotowaniu posiłków,
c) pomoc przy spożywaniu posiłku,
d)dokonywanie niezbędnych zakupów,
e) pomoc w uiszczaniu opłat,
f) pomoc w wykonywaniu codziennych czynności związanych z samoobsługą,
g) zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń,
h) sprzątanie pomieszczeń mieszkalnych używanych przez podopiecznego, mycie okien (do 4 razy w roku) i utrzymanie w czystości odzieży, bielizny osobistej podopiecznego i pościeli,
i) palenie w piecu w sezonie grzewczym, przynoszenia węgla, wody,
j) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych w tym w szczególności zamawianie wizyt lekarskich, zaopatrywanie w leki i środki pomocnicze oraz przedmioty ortopedyczne, pomoc w przyjmowaniu zaleconych przez lekarza leków i środków wspomagających
k) Prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy przez osobę sprawującą usługi opiekuńcze.
a) zachowania tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych personalnych świadczeniobiorców, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej,
b)nie wprowadzania do mieszkania świadczeniobiorcy osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych,
c) w czasie pobytu w mieszkaniu świadczeniobiorcy nie mogą palić tytoniu, używać narkotyków ani spożywać alkoholu,
d)nie mogą obarczać własnymi problemami świadczeniobiorców,
e) w kontakcie ze świadczeniobiorcą muszą posługiwać się językiem polskim, stosować zwroty grzecznościowe, szanować wolę świadczeniobiorcy w zakresie sposobu wykonywania konkretnych czynności usługowych, z zachowaniem ogólnie przyjętych norm społecznych oraz wykonywać wszelkie prace z poszanowaniem godności i uczuć świadczeniobiorcy.
a) Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia
Wykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz.U. z 2016 r. poz.1666 z późn. zm.). Wymóg zatrudniania przez Wykonawcę osób zatrudnionych na umowę o pracę dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usługi (tj,: czynności, o których mowa w punkcie 5 niniejszego rozdziału).
b) na terenie Gminy Ozimek Biura Obsługi Klienta, czynne co najmniej od godz. 8:00 – 15:00 oraz stały kontakt telefoniczny
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85 31 11 00 – 3 Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85 31 12 00 – 4 Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85 31 21 00 – 0 usługi opieki dziennej
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
od 01.01.2020r. do 31.12.2020r.– z możliwością skrócenia terminu w przypadku wyczerpania środków finansowych na usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze.
W sytuacji, gdy umowa nie zostanie podpisana przed wskazanym terminem, realizacja zamówienia nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy, od dnia ustalonego między stronami.