Podstawa prawna:
- Art. 38 ust. 3 i art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych,
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.
Jednostka odpowiedzialna
Referat Komunikacji Społecznej
Dokumenty od wnioskodawcy
- Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Ozimek;
- Opis obiektu (Załącznik nr 1);
- Deklaracja dotycząca spełniania minimalnych wymagań co do wyposażenia innych obiektów świadczących usługi hotelarskie na terenie Gminy Ozimek (Załącznik nr 2);
- Zaświadczenie o numerze REGON, wydane przez właściwy urząd statystyczny;
- Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
- Potwierdzenie wpłaty za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji (w przypadku wnioskowania o wydanie zaświadczenia).
Informacja na temat opłat
Zaświadczenie o dokonaniu wpisu - 17 zł.
Forma załatwienia
Wpis do ewidencji.
Termin załatwienia
Do 30 dni od daty złożenia wniosku.
Uwagi
1. Na terenie Gminy Ozimek ewidencję innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie prowadzi Burmistrz Ozimka. Ewidencja nie obejmuje następujących obiektów hotelarskich: hoteli, moteli, pensjonatów, kempingów, domów wycieczkowych, schronisk i schronisk młodzieżowych.
2. Ewidencja jest jawna z wyjątkiem informacji o przeprowadzonych kontrolach i ocenach spełniania wymagań. Karty ewidencyjne zawierają: określenie przedsiębiorcy świadczącego usługi hotelarskie wraz z adresem jego siedziby, a w przypadku gdy przedsiębiorcą jest osoba fizyczna – wraz z adresem miejsca zamieszkania, nazwę i adres obiektu, informację o stałym lub sezonowym charakterze świadczonych usług, wraz z podaniem czasu trwania sezonu oraz informację o liczbie miejsc noclegowych.
3. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji
4. Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie ma obowiązek przekazywania informacji do Urzędu Gminy i Miasta w Ozimku o następujących zmianach:
- zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich;
- uzyskaniu zaszeregowania do odpowiedniego rodzaju obiektu hotelarskiego w ewidencji obiektów hotelarskich prowadzonej przez Marszałka Województwa Opolskiego;
- zmianie działalności sezonowej na stałą lub odwrotnie;
- zmianie liczby pokoi lub miejsc noclegowych;
- zmianie nazwy obiektu, danych teleadresowych, adresu poczty elektronicznej i strony internetowej.