Spotkanie z mieszkańcami gminy Ozimek
8 czerwca br. spotkaliśmy się z mieszkańcami gminy Ozimek. Rozmawialiśmy o niskiej emisji, uchwale antsmogowej oraz możliwościach uzyskania dofinansowania do wymiany źródła ciepła zarówno z budżetu gminy Ozimek jak i z programu "czyste powietrze". Przedstawione zostały rodzaje proekologicznych źródeł ciepła.
Kolejnych 10 osób wygrało cyforwe czujniki czadu - gratulujemy!
Było to już ostatnie spotkanie realizowane w ramach projektu LIFE pn. "Wdrożenie systemu zarządzania jakością powietrza w samorządach województwa opolskiego", który jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu LIFE i współfinansowany przez Narodowy Fundusz OChrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Książka- przyjaciel prawdziwy
W dniu 8 kwietnia w naszej szkole odbył się kolejny etap konkursu czytelniczego „Książka- przyjaciel prawdziwy.
W roku 2014 książką konkursową jest II tom serii SOLILANDIA pt. "Wyprawa do Kryształowej Groty", autorstwa Beaty Kołodziej.
W ramach przygotowania do konkursu nauczyciele najpierw czytali dzieciom książkę na głos, a następnie omawiali z dziećmi konkretne zagadnienia, zgodnie ze wskazówkami zawartymi w materiałach pomocniczych.
Konkurs zorganizowany jest w dwóch etapach – szkolnym oraz międzyszkolnym. Każda klasa ma za zadanie wyłonić jedną drużynę do etapu szkolnego konkursu. Następnie przeprowadzane są eliminacje szkolne, które mają na celu wyłonienie zwycięskiej drużyny, reprezentującej szkołę w etapie ogólnopolskim konkursu. Przedmiotem oceny w II etapie konkursu będą nadesłane przez szkoły filmy z wybraną scenką teatralną.
CELE Ogólnopolskiego Konkursu czytelniczego
Książka- przyjaciel prawdziwy
• promowanie głośnego czytania dzieciom,
• rozbudzenie pasji czytania,
• poszerzanie wiedzy na temat skarbów kultury oraz legend Polski i zachęta do poznania pięknych miejsc, opisanych w książkach serii „Solilandia” autorstwa Beaty Kołodziej
• poznawanie języka literackiego, rozwijanie wyobraźni, mowy, myślenia, uczuć, kształtowanie postaw i rozumienia wartości uniwersalnych,
• kształtowania umiejętności ustnego i pisemnego dzielenia się przez uczniów zdobytą wiedzą
• rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,
• promowanie kulturalnego i życzliwego współzawodnictwa,
• pobudzanie dzieci do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły,
• kształtowanie umiejętności kojarzenia i sprawnego udzielania odpowiedzi.