Wiadomości z Ozimka i okolic

W czwartek uczniowie klas IV – VIII naszej szkoły wraz z opiekunami udali się na dwudniową wycieczkę w malownicze Karkonosze. Atrakcji było sporo, a sprzyjająca słoneczna aura pozwoliła cieszyć się urokami gór.  Podczas całego wyjazdu towarzyszył nam pan przewodnik, który pokazał nam piękno Karkonoszy z różnych perspektyw, zachęcając do ponownych wyjazdów w te strony.

W pierwszym dniu wyprawy odwiedziliśmy uzdrowiskową miejscowość Polanicę - Zdrój, gdzie znajduje się przepiękny Park Zdrojowy z ciekawą fontanną, stylową architekturą i pięknie ukwieconymi alejkami spacerowymi. To właśnie tutaj znajduje się największa rozlewnia wód minieralnych, w której butelkuje się znaną „Staropolankę”. W Pijalni Wód „Wielka Pieniawa” mieliśmy okazję spróbować leczniczej wody mineralnej, którą wykorzystuje się do kuracji pitnej kąpieli mineralnych i produkcji leczniczej wody.

Następnym punktem naszej wycieczki był Szczeliniec – najwyższy szczyt Gór Stołowych. Gdy już nacieszyliśmy oczy panoramą z tarasów widokowych, udaliśmy się w drogę powrotną – tym razem przez Labirynt Skalny. Było warto! Później ruszyliśmy w trasę do Karpacza, gdzie czekała na nas obiadokolacja i nocleg w tamtejszym hotelu. Po gorącym posiłku udaliśmy się jeszcze do drewnianej Świątyni Wang sprowadzonej w 1842 z Norwegii. Ten ewangelicki dziś kościół parafialny został zbudowany z sosnowych bali bez użycia gwoździ. To jedno z najpiękniejszych miejsc w Karpaczu, odwiedzane przez turystów z całego świata.

Drugiego dnia wycieczki, po śniadaniu ruszyliśmy autokarem do Huty Szkła Kryształowego „Julia” w Piechowicach. To miejsce szczególne, gdyż huta ta jest jednym z niewielu istniejących producentów szkła kryształowego w Polsce, podtrzymującym dawne tradycje regionu, produkującym ręcznie formowane i szlifowane produkty. Pod okiem przewodnika podziwialiśmy ręczny proces produkcji szklanych arcydzieł, uczestnicząc w warsztatach, dzięki którym poznaliśmy tajniki sztuki szklarskiej. Podziwialiśmy jak z gorącej masy szklanej „wyczarowane” zostały kryształowe piękności. Obok huty  mieści się sklep firmowy, gdzie można było nabyć pamiątki wykonane ze szkła i kryształu.

Następnie udaliśmy się w drogę do Wodospadu Szklarki – drugiego co do wielkości wodospadu w polskich Karkonoszach. Mieści się on na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego. Zachwycił nas swoim wyglądem, co oczywiście uwieczniliśmy na licznych fotografiach z platformy widokowej. Po zakupach pamiątek ruszyliśmy autokarem do Sobieszowa, aby dotrzeć do Zamku Chojnik. Droga nie była łatwa, ale na szczycie mogliśmy podziwiać z wieży zamkowej piękną panoramę Karkonoszy i poznać legendę związaną z tutejszym zamkiem. Po skończonej wędrówce udaliśmy się na obiad, a następnie w drogę powrotną. Zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń - z pewnością chętnie jeszcze wrócimy w te malownicze stony.