Oferta pracy dla pielęgniarki i opiekuna w żłobku

W związku z utworzeniem od 2022r. filii Żłobka Samorządowego w Ozimku informuję o naborze na stanowisko pielęgniarki i opiekuna w żłobku.

Poszukiwana osoba: cierpliwa, odpowiedzialna, empatyczna, energiczna, kreatywna, a przede wszystkim chętna do pracy.

Stanowisko - pielęgniarka - wymagania konieczne:

1) wykształcenie: średnie medyczne w zawodzie pielęgniarka/położna, licencjat pielęgniarstwa/położnictwa lub tytuł magistra pielęgniarstwa/położnictwa oraz prawo wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej;

2) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;

3) jest osobą, która nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępsto umyślne;

4) jest osobą, która nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona oraz ograniczona;

5) wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;

6) daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi;

7) cieszy się nieposzlakowaną opinią.

Zakres obowiązków:

1) stałe czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci;

2) stała współpraca z opiekunami w zakresie opieki nad dzieckiem;

3) korzystanie z posiadanej wiedzy i umiejętności w celu zagwarantowania dzieciom właściwej opieki pielęgnacyjnej;

4) obserwacja dzieci pod kątem rozwoju psychomotrycznego i stanu zdrowia;

5) wczesne reagowanie na niepokojące objawy ze strony zdrowia dziecka;

6) udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej;

7) utrzymywanie kontaktu z rodzicami w zakresie problemów pielęgnacyjnych, udzielanie wskazówek i porad;

8) kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród dzieci, rodziców i personelu żłobka;

9) prowadzenie wymaganej dokumentacji;

10) współudział w planowaniu jadłospisu;

11) udział w kontrolach Sanepidu;

12) nadzór nad stanem higienicznym pomieszczeń kuchennych i magazynowych;

13) prowadzenie apteczki;

14) instruowanie pracowników w zakresie sporządzania roztworów dezynfekcyjnych i ich stosowania;

15) prowadzenie ewidencji badań okresowych i książeczek zdrowia pracowników;

16) prowadzenie dokumentacji HACCP;

17) wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora żłobka, wynikających z organizacji pracy w Żłobku Samorządowym w Ozimku oraz przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. oraz HACCP.


Opiekunem w żłobku (zgodnie z ustawą o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 z dnia 4.02.2011 r.) może być osoba:

1) posiadająca kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub

2) która ukończyła studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju i kształcenia lub psychologia wychowawcza.

2. Opiekunem w żłobku może być także osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:

1) wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem, i odbyła 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub

2) średnie lub średnie branżowe oraz:

a ) co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3lub

b) przed zatrudnieniem jako opiekun w żłobku lub w klubie dziecięcym odbyła 280-godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa wust.1.

3. Jeżeli osoba, o której mowa wust.2pkt2lit.a, nie pracowała z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, zobowiązana jest wciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności.

Wymagane dokumenty dla stanowiska pielęgniarki i opiekuna w żłobku:

1) CV,

2) list motywacyjny,

3) kserokopia dokumentu potwierdzającego posiadanie wymaganego wykształcenia,

4) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

5) kserokopie dokumentów potwierdzających pasiadane umiejętności bądź uprawnienia (np. certyfikaty),

6) kserokopie dokumentów potwierdzających dotychczasowe zatrudnienie,

7) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie i korzystaniu w pełni z praw publicznych,

8) książeczka do celów sanotarno-epidemiologicznych,

9) zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego

10) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenie dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Osoby zainteresowane prosimy o złożenie CV wraz z załączonym zdjęciem w siedzibie żłobka bądź przesłanie na adres mailowy info@zso.ozimek.pl

Wszelkie pytania proszę kierować pod nr telefonu 77 4651 355.

Dyrektor Żłobka Samorządowego w Ozimku

Gabriela Justyna Jończyk

 do góry