W URZĘDZIE GMINY I MIASTA W OZIMKU MOŻESZ JUŻ POTWIERDZIĆ PROFIL ZAUFANY ePUAP

Gmina Ozimek uzyskała od Ministra Cyfryzacji funkcje punktu potwierdzającego profil zaufany ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)

Czym jest profil zaufany?

Profil Zaufany ePUAP to bezpłatny podpis elektroniczny, dzięki któremu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu. Identyfikuje osobę, która ten podpis wykorzystuje. Cały proces wykorzystania Profilu będzie odbywać się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

W jaki sposób będzie można założyć Profil Zaufany ePUAP?

Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP (www.epuap.gov.pl), z którego wysyłamy wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie Profilu w Urzędzie Gminy i Miasta w Ozimku (czyli trzeba się będzie jedyny raz udać się do urzędu). W urzędzie dokumentujemy przed urzędnikiem swoje dane osobowe, który porównuje je z wprowadzonymi do systemu. Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status Profilu Zaufanego.

Po uwiarygodnieniu danych właściciel profilu zaufanego może posługiwać się nim w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym.

Jak długo ważny jest profil zaufany?

Profil zaufany ePUAP potwierdza się na okres 3 lat i jego ważność może być przedłużona na taki sam okres

Gdzie potwierdzić profil zaufany?

Urząd Gminy i Miasta w Ozimku

Ul. ks. Jana Dzierżona 4 B

46-040 Ozimek

pok. 21 (parter - Biuro Podawcze)

od poniedziałku – piątku w godzinach pracy Urzędu Gminy i Miasta w Ozimku

Więcej informacji o profilu zaufanym znajdziesz na www.epuap.gov.pl > Profil zaufany > O profilu zaufanym > Co to jest profil zaufany?

Logo Profil Zaufany
Logo Profil Zaufany
 do góry