OGŁOSZENIE O ZAPYTANIU OFERTOWYM nr ZZP.271.42.2016.KS na zdanie pn.: Opracowanie programu rewitalizacji dla Gminy Ozimek na lata 2016 - 2026
ZMIANA TREŚCI OGŁOSZENIA CZĘŚCI I i II
TERMIN SKŁADANIA OFERT 03.06.2016r.
WYNIKI ZAPYTANIA OFERTOWEGO
OGŁOSZENIE O ZAPYTANIU OFERTOWYM
nr ZZP.271.42.2016.KS
na zdanie pn.:
Opracowanie programu rewitalizacji dla Gminy Ozimek na lata 2016 - 2026
(postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo Zamówień Publicznych)
ZAMAWIAJĄCY:
Zamawiającym jest Gmina Ozimekreprezentowana przez Burmistrza Ozimka, który działa przy pomocy urzędu.
Adres Zamawiającego:
46 – 040 Ozimek
Ul. ks. Jana Dzierżona 4 B
Tel. 77 46 22 800, fax. 77 46 22 811
Godziny pracy urzędu - poniedziałek od 7:30 do 17:00, wtorek – czwartek od 7:30-15:30 piątek 7:30 – 14:00
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
Zamówienie obejmuje wykonanie kompleksowego Programu Rewitalizacji Gminy Ozimek na lata 2016-2026 (zwanego dalej Programem Rewitalizacji). Dokument musi być zgodny z aktualnymi dokumentami unijnymi, krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi jak również z lokalnymi dokumentami planistycznymi i strategicznymi, w których ujęta jest Gmina Ozimek.
Warunki zlecenia:
- Program Rewitalizacji Gminy Ozimek będzie stanowił podstawę do aplikowania o środki finansowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 i powinien być opracowany zgodnie Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 opracowanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - Wytyczne stanowią załącznik do niniejszego zapytania.
- Wykonawca Programu Rewitalizacji zobowiązany będzie do przeprowadzenia pełnej diagnozy służącej wyznaczeniu obszaru zdegradowanego (wraz z mapami) oraz zdefiniowaniu dotykających go problemów, a następnie wyznaczeniu obszaru rewitalizacji.
- Minimalny zakres Programu Rewitalizacji określają Wytyczne w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Program Rewitalizacji powinien posiadać następujące cechy i zawartość (elementy): kompleksowość programu rewitalizacji, koncentrację programu rewitalizacji, komplementarność programu rewitalizacji z innymi dokumentami, komplementarność przestrzenną, komplementarność problemową, komplementarność międzyokresową, komplementarność źródeł finansowania, realizację zasady partnerstwa i partycypacji. Program Rewitalizacji powinien również zawierać listę planowanych, podstawowych projektów i przedsięwzięć rewitalizacyjnych.
- Minimalną zawartość programu rewitalizacji określa załącznik (cechy i elementy programów rewitalizacji) do wytycznych
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Program Rewitalizacji będzie podlegał ocenie Instytucji Zarządzającej RPO WO, w związku z czym Wykonawca zobowiązany będzie do dostosowania go do ewentualnych uwag w/w Instytucji. Ponadto ostateczny termin wykonania Programu Rewitalizacji może zostać przedłużony do chwili zatwierdzenia go przez IZ RPO WO.
- Wykonawca będzie odpowiedzialny za zaangażowanie społeczności lokalnej rewitalizowanych obszarów do tworzenia Programu Rewitalizacji tak, aby różne grupy interesariuszy mogły współdecydować o jego kształcie na każdym etapie tego procesu (diagnozowanie, programowanie, wdrażanie, monitorowanie). Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia minimum trzech konsultacji społecznych oraz do zredagowania końcowej wersji dokumentu. Zamawiający musi przeprowadzić konsultacje w poniżej przedstawionych formach (min. 1 forma z punktu a) oraz minimum 2 formy z punktu b):
a) zbieranie uwag w postaci papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej lub formularzy zamieszczonych na stronie podmiotowej gminy w Biuletynie Informacji Publicznej;
b) spotkania, debaty, warsztaty, spacery studyjne, ankiety, wywiady, wykorzystanie grup przedstawicielskich lub zbieranie uwag ustnych.
- W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w spotkaniach z radnymi Rady Miejskiej w Ozimku oraz podmiotami działającymi na obszarach zdegradowanych, a także prezentacji projektu Programu Rewitalizacji do uchwalenia na sesji Rady Miejskiej.
- Wszelkie dane potrzebne do opracowania dokumentacji mają zostać zebrane i przetworzone przez Wykonawcę.
- Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania wstępnej wersji dokumentacji i wykonania jej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa i Zamawiającego.
- Wykonawca Programu Rewitalizacji zobowiązany będzie do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (jako element warunkowy, uzależniony od uzgodnienia ze stosownymi organami). W przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca sporządza Prognozę oddziaływania na środowisko projektu Programu Rewitalizacji, która powinna zawierać informacje zgodnie z art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 z późn. zm.) oraz powinna być zgodna z ustalonym przez organy zakresem opracowania. Wykonawca zobowiązany będzie do uaktualnienia Prognozy oddziaływania na środowisko projektu Programu Rewitalizacji zgodnie z ewentualnymi uwagami organów.
- Dokumentacja stanowiąca przedmiot umowy będzie sporządzona przez Wykonawcę i przekazana Zamawiającemu w 5 egzemplarzach. Kompletna dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia będzie przekazana Zamawiającemu także w formie cyfrowej edytowalnej.
- W przypadku konieczności uaktualnienia dokumentacji, o której mowa w pkt. 4 przedmiotowego zapytania, Wykonawca w terminie 7 dni, dostosuje ją do aktualnych wytycznych na polecenie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie do dwukrotnej aktualizacji dokumentu wykonanej nieodpłatnie, każda kolejna aktualizacja będzie przedmiotem odrębnego zlecenia.
- Po zrealizowaniu zamówienia całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania, będą należały do Zamawiającego.
- Analiza i diagnoza, o których mowa w pkt. 2, powinna obejmować swoim zakresem zarówno miasto Ozimek jak i wszystkie sołectwa Gminy Ozimek i opierać się na możliwie najnowszych dostępnych danych. W przypadku braku jakichkolwiek danych w określonym temacie Wykonawca będzie zobowiązany do ich zebrania we własnym zakresie.
- Wykonawca zobowiązuje się do przedstawiania harmonogramu prac nad Programem Rewitalizacji w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy z ZamawiającymTERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: do 29.11.2016r. z zastrzeżeniem poniższego Harmonogramu opracowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Terminy składania Programów Rewitalizacji przez gminy, przeprowadzenia przez Zespół oceny, przekazania uwag, składania skorygowanych Programów i ich ostatecznego zatwierdzenia:
- do 01.10.2016 r. – przekazywanie uchwalanych przez Radę Miejską Programów Rewitalizacji do oceny przez Zespół ds. Rewitalizacji,
- do 30.10.2016 r. – ocena Programów Rewitalizacji przez Zespół ds. rewitalizacji, przekazanie ewentualnych uwag,
- do 30.11.2016 r. – przekazanie przez gminy skorygowanych Programów,
- do 15.12.2016 r. – ocena i zatwierdzenie Programów przez Zespół, przekazanie Gminom informacji o zatwierdzeniu Programów.
- MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT
Oferta powinna być dostarczona (do wyboru): za pośrednictwem poczty / za pośrednictwem kuriera / osobiście do Biura Podawczego znajdującego się w siedzibie Zamawiającego do dnia 30.05.2016r. do godz. 12:00
Niniejsze ogłoszenie zostało opublikowane na stronie internetowej www.bip.ozimek.pl oraz Tablicy Ogłoszeń w dniu 20.05.2016r.
BURMISTRZ OZIMKA
/-/ JAN LABUS